Vključenost

UNICEF-ove varne točke za pomoč v stiski

30. 10. 2020 avtor: Slovenska fundacija za UNICEF

Ob ponovnem pričetku šolanja na daljavo, se bodo spremenile tudi dnevne rutine otrok in mladih, kar lahko povzroči več negotovosti. V teh okoliščinah iz Unicefa Slovenije sporočajo, da se lahko v primeru kakršne koli stiske, občutka žalosti ali zaskrbljenosti obrnete po pomoč.

Časi, v katerih živimo, lahko povečajo stiske, tako vas otrok in mladih, kot tudi odraslih, kar je povsem normalno in pričakovano. Pomembno pa je, da o težavah čim prej spregovorimo in poiščemo pomoč. Ta pomoč je lahko pogovor, podpora ali pa varen prostor, kamor se lahko umaknemo. Otroke in mlade želijo spodbuditi, da o stiskah spregovorite z odraslimi, ki jim zaupate, kadar pa to ni mogoče, pa se lahko oprete na mnoge organizacije, ki nudijo pomoč:

– Tom telefon116 111, deluje vsak dan od 12. do 20. ure. Kadarkoli lahko napišete tudi e-pošto na tom@zpms.si ali pošljete sporočilo v njihovo spletno klepetalnico.

– SOS telefon080 11 55. V primeru kakršne koli oblike nasilja, lahko pokličete na to številko, vsak dan od 12. do 22. ure.

– Društvo za nenasilno komunikacijo, kjer bodo lahko pomagali v primeru nasilja vsak delovnik med 8.00 in 16.00 na telefonski številki 031 770 120.

– V primeru doživljanja stisk zaradi spolne usmerjenosti in/ali spolne identitete, se obrnete na društvo Legebitra in na 01 430 51 44, vsak delovnik med 12.00 in 16.00, lahko tudi pišete na svetovalnica@legebitra.si.

– Svetovalni center za otroke, mladostnike in starše Ljubljana: (01) 583 75 00; Koper: 05 62 62 810 ali 031 388 591; Maribor: (02) 234 97 00.

– Zaupni telefon Samarijan, brezplačno, anonimno in 24 ur na dan, za klice v duševni stiski: 116 123

– UNICEF Slovenija: 031 510 200 je “telefonska” Varna točka, ki deluje vsak dan od 9.00 do 17.00. Tu najdete pomoč pri nadaljnjih korakih reševanja stiske. 

– Ves čas, tudi ponoči, ko ostale organizacije ne delujejo, pa lahko pokličete tudi 113 , v primeru poškodb pa 112 .

Vir: Unicef Slovenije