Umetnice za umetniško izobraževanje mladih
Hrvaško društvo likovnih umetnikov, Pekarna Magdalenske mreže in Zavod MARS so v letu 2023 v Mariboru s pomočjo financiranja iz programa Erasmus + ponovno organzirali 10-dnevno izobraževanje za mlade z nazivom Umetniki za umetniško izobraževanje. Izobraževanje je bilo namenjeno dvajsetim dijakom_injam Srednje šole za sodobno umetnost in dizajn iz Zadra in Srednje šole za sodobno umetnost in dizajn iz Pule. Med 28. 2. in 12. 3. 2023 so dijaki_nje skupaj z mentoricami raziskovale_i področja stop animacije, družbeno angažiranega kolaža, animacije, mozaika in intermedijske umetnosti.
Na delavnici z Metko Zupanič, ki je potekala v KC Pekarna, so mladi spoznavali različne tehnike kolaža in fotokolaža. Delo je potekalo tako, da so se najprej pogovarjale_i o temah, ki zaznamujejo današnji čas. Negotovi časi, ki prihajajo, povzročajo tesnobo tudi mladim generacijam, zato se je mentorici zdelo pomembno, da svoje občutke in poglede na svet izrazijo skozi medij, ki je več kot primeren za to.
Tehnike trganja, rezanja, sestavljanja so povezovale_i z risbo in tekstom. Aktualna gradiva iz medijev so spretno povezale_i z arhivskim gradivom, ki so ga nabirale_i v Bukvarni Ciproš. Udeleženke_ci so pokazale_i veliko mero zanimanja za delo, kot tudi zelo dobro razumevanje aktualnih političnih razmer. Oboje so na zrel in likovno avtentičen način zelo dobro prikazali v svojih delih.
Brina Fekonja je mlade vodila skozi delavnico stop animacije, kjer so se spoznali z animiranim filmom in tehniko stop animacije. Začele_i so z raziskovanjem Maribora ter razmišljale_i, kako se počutijo v Mariboru, kako pa v svojem domačem mestu.
Ugotavljale_i so tudi, kaj jim pomeni ter nudi dom in kako bi bilo, če le-tega ne bi imele_i. Vse vtise so vizualno zabeležile_i. Za domačo nalogo so morale_i na ulici poiskati nek predmet, ki tja ne sodi, ga fotografirati in vzeti s seboj. Nato so nadaljevale s pisanjem kratkih zgodb, v katerih so razmišljali, zakaj so se ti predmeti znašli n a ulici.
Predmetom so nato poiskale_i »nov dom« – postavile_i so ga nekam na hodnik ali v sobo, kamor se jim je zdelo, da bi (vizualno) lahko sodil – in situacijo ponovno fotografirale_i. Sledila je animirana vaja, v kateri so uporabile_i vse pripravljene oblike. Preizkusile_i so se tudi v preprosti animaciji predmetov ter piksilaciji. Rezultat delavnice pa je bil skupen animirani film, ki je nastal na podlagi skupne zgodbe in zgodborisa.
Hana Repše je na delavnici animacije mladim predstavila delo z različnimi materiali in raznolike digitalne aplikacije. Izdelale_i so različne kratke animacije v tehniki risane animacije, kolažne animacije in animacije peska. Razvijale_i so like za animirane filme, nastali pa so tudi slikofrci. Zadnji teden se je skupina posvetila delu na enem projektu.
Irena Pamič je skupino mladih spodbujala k raziskovanju motivov že znanega polja tradicionalne umetnosti in raziskovanju polja novih medijev. Proces so začele_i s spoznavanjem dela mladih in njihovega polja zanimanja.
V prvih dneh se je skupina naučila uporabljati mikrokontroler Arduino in njegove komponente, se soočila z elektrotehniko, programiranjem, vzpostavljanjem elektronskih vezij in pisanjem kod. Učila se je tudi raziskovanja in argumentiranja zamišljenih motivov, ki so jih nato izpilila ter nadgradila z Arduinom. Osnovno vodilo jim je postal element svetlobe in led diode so bile tiste, s katerimi so udeleženke_ci presegle_i formo slike, risbe ali kipa. V drugi polovici izobraževanja so dijaki_ne pripravljale_i vezja in programske kode ter se soočale_i s problem, ki so jih skupaj z mentorico uspešno razreševale_i.
Delavnica mozaika z Natalijo Zabav je bila namenjena predvsem spoznavanju mozaika z direktno metodo. Udeleženke_ci so se spoznavale_i z različnimi materiali in se ga naučile_i oblikovati v želene oblike. Skupina se je naučila varne rabe orodja in urila v potrpljenju.
Najprej je za pridobitev osnovnega znanja vsak_a izdelal_a mozaično dlan ki je bila izdelana na mrežo. Tako so spoznale_i oblike in krivine in se naučile_o osnove oblikovanja karamike. Naslednji dan so začele_i z izdelavo mozaične slike na temo gregorjevega – svetloba, ljubezen, čustva. Najprej so narisale_i skico, nato se je začela dolgotrajna izdelava mozaika iz barvnega stekla. Za konec so mozaike zaufugirale_i in ga pripravile_i za razstavo.
Več utrinkov iz delavnic si lahko ogledate na povezavi.
Ob popoldnevih in vikendih je skupina dvajsetih dijakov_inj spoznavala kulturno življenje v Mariboru. Tako je podrobno spoznala Kulturni center Pekarna in številne aktivnosti, ki se dogajajo v njem, v Pekarni Magdalenske mreže se je udeležila dogodka Knjižnice tete Rose, kjer je spoznala lezbično pesniško zbirko Kaaba Sanjalka in si ogledala projekcije nagrajenih stop animacij Mednarodnega filmskega festivala StopTrik, ogledala si je razstavo Saše Deve v Umetnosti galeriji Maribor ter razstavo Boruta Popenka v UGM Studiu, se navduševala nad Pokrajinskim muzejem Maribor ter z Zavodom MARS in Vetrinjskim dvorom praznovala gregorjevo.
Obisk dijakov_inj se je zaključil z otvoritvijo razstave njihovih del, nastalih na delavnicah v razstavišču Vetrinjskega dvora, ki si jo je bilo mogoče ogledati do 24. 3. 2023. Utrinke iz otvoritve si lahko ogledate na povezavi.