Projekt DiGi YOUTH 2.0 se počasi zaključuje
Projekt DiGi YOUTH 2.0, ki temelji na uspešno izvedenem projektu DiGi Youth in katerega partner je tudi Celjski mladinski center, se počasi zaključuje. Ustvarili so nekaj super rezultatov in orodij, ki bodo v pomoč tako mladim kot tudi mladinskim delavcem.
Danes živimo v času hitrega tehnološkega napredka. Internet povezuje milijarde ljudi in omogoča stalno izmenjavo informacij. Digitalna pismenost in veščine 21. stoletja so postale ključni del sodobnega življenja in aktivnega državljanstva. Mladi bodo v prihodnosti potrebovali tehnološka znanja, ki jim bodo pomagala tako v poklicnem kot vsakdanjem življenju. Prav zato je pomembno, da mladinsko delo spodbuja razvoj teh kompetenc. Mladinski delavci morda ne rabijo biti strokovnjaki za digitalne tehnologije, a pomembno je, da razumejo, da mladi odraščajo v digitalni dobi.
Digitalno mladinsko delo ponuja ogromno priložnosti, a prinaša tudi izzive, kot je denimo povečano tveganje širjenja dezinformacij in škodljivih vsebin. Cilj projekta DiGi YOUTH 2.0 je razvoj inovativnih, odprtih in ustvarjalnih orodij in metod dela, ki bodo prispevale h kakovosti, prepoznavnosti in uspešnosti digitalnega mladinskega dela.
Kakšni so rezultati projekta?
1. DIGI YOUTH portal
- interaktivni prostor za virtualne dogodke
- virtualna multimedijska učilnica/knjižnica – Digitheca, v kateri najdete multimedijske predstavitve, zvočne posnetke (podcaste), kratke videe, kvize
- zemljevid z najboljšimi praksami, kjer je vsaka država partnerica razpisala tekmovanje najboljših praks v mladinskem sektorju, s poudarkom na digitalizaciji; najboljše smo umestili v interaktivni zemljevid
2. DIGI YOUTH uporabna gradiva za mladinske delavce
Priporočila so osredotočena na pet ključnih področij, ki so bila ocenjena kot najpomembnejša za razvoj mladinskega dela. Njihov namen je spodbuditi mladinske organizacije, mladinske delavce ter pristojne organe in druge zainteresirane strani k razmisleku o nadaljnjem razvoju, trajnosti in širšem vplivu digitalnega mladinskega dela.
Učni načrt oziroma okvirni kurikulum za usposabljanje mladinskih delavcev je zasnovan kot dokument, ki krepi zmogljivosti mladinskih delavcev in organizacij pri razvoju ter izvajanju visokokakovostnih aktivnosti digitalnega mladinskega dela.
Metodologija za organizacijo digitalnih mladinskih dogodkov mladinskim delavcem nudi praktična navodila za organizacijo spletnih dogodkov. Poleg tega vključuje kontrolni seznam, ki omogoča preverjanje vseh pomembnih podrobnosti načrtovanega dogodka.
Mentorski program za razvoj digitalnih kompetenc mladinskih delavcev zagotavlja strukturirano in podporno učno okolje. Namenjen je pridobivanju novih digitalnih veščin ter izboljšanju sposobnosti mladinskih delavcev za učinkovito uporabo digitalnih orodij in tehnologij pri delu z mladimi.
Vse to najdete na povezavi ali s klikom tukaj.
3. DIGI YOUTH Igra simulacije
V okviru projekta DiGi Youth je nastala simulacijska igra, v kateri se igralci postavijo v različne scenarije, s ciljem usvojiti novo znanje s področja digitalnega mladinskega dela. V nadaljevanju projekta DIGI YOUTH 2.0., je igra doživela posodobitev, ob tem pa je partnerstvo razširilo tudi vrste vprašanj, ki se v igri pojavljajo. Še ena novost je funkcija ustvarjanja lastnih scenarijev z uporabo graditelja simulacij – ki omogoča vsakemu, da doda scenarij po svoji meri!
Igro lahko odigrate na DIGI YOUTH 2.0 spletni platformi. Predlagamo, da najprej odigrate igro, nato pa razmislite o idejah za nove scenarije. Svoj scenarij lahko nato dodate na isti povezavi, s klikom do graditelja simulacij (ustvarite svojo misijo). Za podrobna navodila, kako pripraviti in dodati svoj lastni scenarij kliknite na povezavi.
4. DIGI YOUTH interaktivni videi
Interaktivni videi so namenjeni spodbujanju učenja in povezovanja z inovacijami v mladinskem delu. Namenjeni so vsem, ki želite raziskovati in prispevati k izboljšanju digitalnega mladinskega dela! Interaktivni videi tako predstavljajo digitalna orodja za mladinsko delo, spodbujajo inkluzivnost, dotaknejo se tem kot so vključevanje mladih z manj priložnostmi, itd. Najdete jih tukaj.
Ob tem, ko so nastajali interaktivni videi pa je partnerstvo pripravilo še en zanimiv dokument, ki lahko olajša delo mladinskih delavcev – vodnik za pripravo in razvoj interaktivnih videov, v katerem je pojasnjeno, kako načrtovati interaktivni video in razviti dober scenarij, ki predvideva začrtane učne izzide. Do vodnika lahko dostopate na tej povezavi.
Digitalno mladinsko delo ponuja ogromno priložnosti za krepitev kompetenc mladih in mladinskih delavcev, hkrati pa naslavlja izzive sodobne digitalne dobe. S pomočjo jasnih priporočil, učnega načrta, metodologije za digitalne dogodke in mentorskega programa projekt spodbuja trajnosten razvoj, inovativnost in kakovost v mladinskem delu, pri čemer nudi tudi različna orodja za digitalno mladinsko delo. In prav to, da mladinski delavci pridobijo orodja in veščine za učinkovito uporabo digitalnih tehnologij, ki bodo pripomogle k večjemu vplivu njihovega dela in boljši podpori mladim v digitalnem okolju, je ključnega pomena.