Mladi se informirajo digitalno
Medijske problematike so večno aktualne, saj imajo v sodobni družbi prav mediji velik vpliv na javno mnenje ljudi in s tem smeri, v katere gre določena družba. Glede na to, da so mladi prihodnji odločevalci, je pomembno, kje in od koga pridobivajo svoje informacije.
V Sloveniji je v zadnjih tednih govora o izzivih tiskanih medijev in njihovem subvencioniranju, nadaljuje se politična borba za RTV, ki ji po nedavni odločitvi ustavnega sodišča še ni videti konca. Kaj pa si o vsem tem mislijo mladi in katere medije sploh spremljajo?
Medije v sodobnem svetu lahko razdelimo v štiri skupine glede na to, s kakšnim orodjem so informacije podane. To so tiskani mediji, televizija, radio in digitalni mediji. Najmanj je so med mladimi razširjeni tiskani mediji in radio. Tiskani mediji se jim zdijo dragi, menijo, da lahko vse te informacije dobijo zastonj digitalno, radio pa poslušajo le v avtu. Televizijo še vedno spremljajo, a večina le občasno.
Digitalne medije se da razdeliti še na dve značilni skupini. Eno so digitalne verzije že prej etabliranih medijev, kot so MMC RTV-ja, spletno Delo, Večer, Dnevnik, 24 ur in pa digitalni prostori, ki podajajo informacije, ki pa niso nujno tretirani kot mediji. To so lahko profili družbeno aktivnih posameznikov na socialnih omrežjih, profili različnih skupin/organizacij, navsezadnje meme pagei (meme strani), ki objavljajo meme z družbenokritično vsebino. Kot so Smemetnjak, Blagorodje, Vladozlom,…
Mladi nadpovprečno veliko informacij dobijo prav od te druge skupine. Seveda se porajajo vprašanja, kako kakovostne in točne te informacije so, saj prihajajo od virov, ki za razliko od medijev nimajo določenih profesionalnih standardov, izkaže pa se, da znajo mladi v tej poplavi manjših in raznolikih virov informacij bolje kot ostale generacije izbrati resnične in bolj kvalitetne informacije.
Odvisno je tudi, kakšne informacije mladi iščejo. Ko morajo sprejemati večje odločitve in se želijo kvalitetno informirati, znajo priti do primarnih in bolj preverjenih virov. Ko so dijaki četrtega letnika prejšnje leto prvič volili, so si ogledali soočenja na RTV in Pop TV, čeprav ne gledajo redno televizije, šli so si prebrati tudi programe strank na njihove spletne strani.