Mladinsko delo

Kreativci na usposabljanju za mladinske delavce na Hrvaškem

2. 8. 2024 avtor: Društvo kreativne mladine
mladinski delavci

Usposabljanje za mladinske delavce v Zaboku: umetnost kot sredstvo neformalnega učenja

Med 8. in 17. julijem 2024 je v Zaboku na Hrvaškem potekalo intenzivno usposabljanje za mladinske delavce, ki je združilo strokovnjake in navdušence s področja mladinskega dela iz različnih držav. Dogodek je bil organiziran z namenom približati neformalni pristop v mladinskem delu, pri čemer se poudarja, da je umetnost učinkovito sredstvo za izražanje in učenje mladih. Društvo kreativne mladine je v projektu sodelovalo kot partner. Glavni organizator pa je bila Zagorska kreativna udruga mladih. 

Usposabljanje je udeležencem omogočilo poglobljeno razumevanje, kako lahko umetnost služi kot platforma za neformalno učenje in izražanje. Udeleženci so raziskovali različne oblike umetnosti, vključno s slikarstvom, glasbo, plesom, gledališčem in literaturo, ter se naučili, kako jih vključiti v svoje delo z mladimi.

Glavni namen usposabljanja je bil opremiti mladinske delavce s praktičnimi znanji in veščinami, ki jim bodo omogočile uporabo umetnosti kot orodje za neformalno izobraževanje. S tem pristopom lahko mladinski delavci ustvarjajo varno in spodbudno okolje, kjer se mladi lahko svobodno izražajo, raziskujejo svoje talente in razvijajo pomembne življenjske spretnosti.

Potek usposabljanja

Usposabljanje je vključevalo vrsto delavnic, interaktivnih sej in skupinskih aktivnosti, kjer so udeleženci pridobili teoretična znanja in praktične izkušnje. Vsak dan je bil posvečen določeni temi ali umetniški tehniki, pri čemer so udeleženci sodelovali v praktičnih vajah in diskusijah.

Med ključnimi temami so bile:

Rezultati in pričakovanja

Eden od glavnih rezultatov usposabljanja bo izdaja priročnika, ki bo vključeval raznovrstne aktivnosti, ki jih lahko mladinski delavci uporabijo pri delu z mladimi na različnih projektih in aktivnostih. Priročnik bo ponujal praktične nasvete, korak za korakom navodila in primere dobre prakse, ki bodo mladinskim delavcem pomagali pri uporabi umetnosti kot učnega orodja.

Z izdajo priročnika in nadaljevanjem takšnih usposabljanj, lahko pričakujemo, da bo vse več mladinskih delavcev vključevalo umetnost v svoje programe, s čimer bomo omogočili mladim bolj celostni razvoj in boljše možnosti za prihodnost.