Kraljice preobleke so se prvič predstavile (domači) ptujski publiki
V CID Ptuj pravijo takole:
V CID Ptuj smo znova orali ledino. Gostili smo drag šov, ki ga je za nas pripravila drag hiša House of Kunt. Čeprav so umetnice Ptujčanke (večina od devetih članic_ov hiše Kunt prihaja s Ptuja), so se to pot prvič predstavile domači javnosti. Zato so se morale sicer izkušene performerke soočiti s težo domačega terena, ki prinaša določene posebnosti. Nekateri družinski člani nastopajočih so se namreč prvič udeležili njihovega šova v živo, tudi nekateri prijatelji nastopajočih so delili enako krstno udeležbo. Seveda to od umetnika zahteva dodaten napor in priprave. Moram reči, da so umetnice Agatha Fakk, Glupa Pupa, Trafika Čik, Belladona in mati hiše Kunt – Iza Kunt, ob podpori »dežurnega pripomočka« prof. Pederika, težo domačega terena dobro obvladale.
O dogodku smo se pogovarjali z Agato Fakk, ki o posebnostih domačega terena razmišlja takole:
Nastop na domačem terenu je bil za mnoge od nas bistveno bolj psihološko zahteven. Vedeli smo, da nas bodo prišli pogledat znanci, prijatelji, družina, ljudje, s katerimi smo odraščali in s katerimi smo si blizu. Vendar veliko od teh ljudi ne pozna te naše druge plati. Imeli smo nek dodaten stres, saj smo res želeli očarati občinstvo in se dokazati. Po drugi strani pa je bil nastop za nas bistveno bolj zabaven, saj ko nastopamo v Ljubljani, čeprav smo že domači na sceni, smo še vedno Ptujčani. Žal se Ljubljančani z našo govorico ne morejo poistovetiti na enak način kot naše domače občinstvo.
Največja drag hiša v Sloveniji
Hiša Kunt sicer primarno deluje v Ljubljani in je največja drag hiša v Sloveniji, a je gostovala že v več krajih, s čimer uspešno širijo ne samo drag sceno, pač pa tudi zavedanje o spoštovanju in nujnosti sodelovanja. Pandemija je možnost različnih zvrsti ustvarjanja in izražanja močno omejila, kar je prizadelo tudi drag sceno, zato je večja količina nastopov sicer potrebna, a jo je včasih težko uskladiti še z drugimi obveznostmi, ki jih imajo dive. Kot poudarja mati Iza, je pomembno zavedanje, da »drag kraljice niso samo cis moški, ampak je vedno več tudi žensk na tej sceni«. Biološko in družbeno spolna stereotipizacija, po kateri so drag kraljice moški in drag kralji ženske, ki so istospolno usmerjene_i, je seveda zgolj to, produkt neke družbene normativnosti.
Prvi drag šov na Ptuju je po obisku gotovo presegel pričakovanja. Varnostna določila prireditvenega prostora postavljajo določene omejitve, ki smo jih dolžni spoštovati v dobro vseh. Tako smo bili navdušeni ob dejstvu, da so bile karte tako rekoč razgrabljene, a obenem žalostni, ker smo morali kar nekaj potencialnih gostov zavrniti na vratih. Publika različnih starosti, prvenstveno pa mladi, so napolnili prostor mladinskega centra in uživali v šovu, glasbi, ki jo je vrtela DJ Mentalika, in medsebojnem druženju do jutranjih ur. Za pijačo so, kot običajno, poskrbeli Marko in kolektiv iz Kavarne Bodi na Ptuju.
Pa odzivi?
Obiskovalci so bili navdušeni, umetnice so se po končanem šovu pomešale med množico, delile vtise, sprejemale čestitke, razpravljale o tisoč in eni stvari. Agata Fakk navdušeno povzame:
Odzivi so bili neverjetni. Mislim, da nismo dobili enega slabega komentarja in občutek je res bil, da je občinstvo zelo uživalo. Zelo smo bili zadovoljni z nastopom, posebej pa smo veseli, da smo lahko popestrili dogajanje na ptujski sceni. Na Ptuju se po mojem mnenju vseeno veliko dogaja, vendar so vsi dogodki dokaj pričakovani in sledijo nekemu vzorcu. S tem drag nastopom pa mislim, da smo ptujski publiki dali neko novo kapljo večernega dogajanja, katerega je bila žejna.
Odzivi dan potem so bili bolj mešani: nekateri tradicionalni predsodki do LGBTIQ+ populacije so prišli na dan. To po eni strani kaže na potrebo po promociji inkluzije, katere nosilci so v prvi vrsti mladi, saj jo v veliki meri tudi živijo na vsakem koraku. Po drugi strani pa tudi kaže na potrebo po izobraževanju in širjenju znanja o drag kulturi. Naše dive so npr. kot del šova pripravile kviz o različnih vidikih drag kulture. Taki zabavni pristopi so odlično orodje za širjenje obzorij.
Na podlagi nekaterih negativnih odzivov v smislu primernosti tovrstne zabave se pojavlja vprašanje, zakaj je preoblačenje, ki ga doživimo skoraj na vsaki vaški veselici v času pusta, ko se, predvsem moški, maskira v žensko in nastopa z domnevno komičnimi vložki, sprejemljivo in celo zabavno, postane pa nesprejemljivo in zavržno, če to obliko šova preoblačenja, na veliko bolj profesionalni ravni, izvedejo pripadniki LGBTIQ+ ali LGBTIQ+ inkluzivne populacije.
In sedaj, po nekaj časa …
Agato Fakk smo povprašali, kako z neke časovne distance ocenjuje prvi nastop skupine na Ptuju.
Prva misel, ki mi pade na pamet o našem nastopu, sedaj ko je že nekaj časa minilo, je ta, da sem izredno ponosen na to, kar smo naredili. Vsakič ko nekje prvič nastopaš, ne veš točno, kako bo in kaj pričakovati. Zdaj ko smo dobili to potrditev s strani Ptuja, da je to nekaj, kar bi si ljudje radi še večkrat ogledali, smo zelo veseli in motivirani, da za vas pripravimo še boljši šov. Da ne izdam preveč, bom samo povedal, da za naslednji nastop načrtujemo komično predelavo kultne slovenske pravljice, ki je verjetno vsakemu pustila pečat v otroštvu. Meow.
Z velikim veseljem zato sporočamo, da smo se v skupno zadovoljstvo nastopajočih in publike uspeli dogovoriti za nov nastop naših div iz Hiše Kunt v CID Ptuj.
Če ste zamudili prvega, ne pozabite rezervirati termina za drugi drag šov na Ptuju, ki se bo odvil 2. junija 2023.
Avtor članka: Ignac Navernik
Avtorica fotografij: Urška Lukovnjak Mustafa (Knofla)