Mladinsko delo

Kaj lahko učitelji odnesejo od mladinskega sektorja?

29. 8. 2024 avtor: Uredništvo

V sredo, 28. avgusta, so se v Ljubljani z učitelji in mentorji dijaških skupnosti srečale nevladne organizacije mladinskega sektorja z namenom, da jim predstavijo, kako jih lahko mladinsko delo in metode neformalnega izobraževanja podprejo pri delu v razredu.

»Vključevanje neformalnega izobraževanja, ki ga izvajajo mladinske organizacije širom po Sloveniji, uspešno nadgrajuje del učnega procesa v slovenskem izobraževalnem sistemu, za katerega mnogi zmotno menijo, da ta poteka v osnovnih in srednjih šolah zgolj na ravni učitelj – učenec. Neformalno učenje temelji na spodbujanju in razvoju ustvarjalnosti mladih, njihovega kritičnega mišljenja in omogočanju pridobivanja novih znanj in vrednot, za katere v formalnem delu poučevanja ni ne prostora ne časa,« je v uvodu poudaril predstavnik Urada RS za mladino Igor Jesih.

Udeležencem so bile predstavljene sodobne metode za dinamično in aktivno podajanje vsebin ter povezovanje razreda. V prvem sklopu seminarja z naslovom povezovanje formalnega izobraževanja z mladinskim delom so učitelji in učiteljice spoznavali metode v neformalnem izobraževanju in kako jih lahko prenašamo v formalni šolski sistem.

V popoldanskem delu programa so se udeleženci seznanili z izkustvenimi praksami mladinskih organizacij v šolah. Predstavili so se Zavod Nefiks z »eko metodo« preverjanja učinkovitosti prostora, CID Ptuj s platformo TRIALOG, Center mladih Koper z najrazličnejšimi delavnicami, od igranja vlog do srečanj z možnimi delodajalci, MKC Maribor z banko idej in platformo Mladi Maribor, Mladinska zveza Brez izgovora Slovenija z delavnicami na srednji šoli o prepovedanih substancah, ki vključujejo metode, kot je igra termomentra, Zavod BOB s karticami za povezovanje in Mladinski svet Slovenije z metodo opolnomočenja mladih. Dogodek se je zaključil s strukturiranim mreženjem in dogovori o sodelovanju šol s predstavniki mladinskih organizacij.  

Namen že drugega dogodka te vrste je bil povezati obstoječe šolske prakse z inovativnimi pristopi, ki lahko izboljšajo učni proces in angažiranost učencev.

Seminar je bil organiziran s strani Urada Republike Slovenije za mladino in Mladinskega sveta Slovenije.