Intervju z Aljo Horvat: ”Želela sem si ustvariti projekt, pri katerem bom 100% prisotna”
Na mlad.si smo povabili na intervju Aljo Horvat, 25-letno ilustratorko, ki obožuje tradicionalno slikanje z olji. Navdihuje jo vse, kar jo obdaja, predvsem narava in muzeji. Ker je velika oboževalka 60-ih in 70-ih, lahko v njenih dizajnih čutimo nostalgijo. Alja Horvat je tudi del Forbesove lestvice 30 Under 30 Art & Culture 2020, leta 2019 pa je prejela tudi modno nagrado Elle Style Fashion Award za mlade talente.
Kako se je začela vaša umetniška pot?
Že od majhnega rada ustvarjam. Spomnim se, da sem že v vrtcu ogromno ustvarjala skupaj z mami – delali sma na DIY projektih, prav tako sem rada brskala po družinskih albumih in iskala inspiracijo za risanje, v osnovni šoli pa je bil moj najljubši predmet likovna, saj sem takrat res pozabila na čas. Med srednjo šolo sem vedno manj ustvarjala, vendar sem se na faksu odločila, da bi rada ponovno probala ustvarjati in risati. Obiskovala sem Naravoslovno tehniško fakulteto, kjer sem študirala Grafično oblikovanje in sem nekako pričakovala več “praktičnega” dela. Ker mi je to manjkalo, sem tako sama začela ustvarjati po faksu.
Od kod črpate navdih za vaše ilustracije?
Največ navdiha dobim iz 60ih in 70ih let prejšnega stoletja, saj me iz tistega obdobja zelo inspirirajo glasba in sama moda in njihovi barviti vzorci, vendar ogromno inspiracije pride tudi iz narave in vsakdanjega življenja.
Kateri je bil prelomni trenutek, ki vam je odprl vrata v mednarodni umetniški trg?
Sama bi rekla, da je bila to rezidenca v Los Angelesu, s podjetjem Causebox. Za njih sem ustvarila dizajn za škatlo, nato pa so me povabili še v Los Angeles, v njihove pisarne, kjer sem z njimi delala. Prav tako so imeli pri odpiranju vrat na mednarodnem trgu zasluge projekti z Anthropologie, z katerimi sem naredila kolekcijo kopalk s svojmi vzorci, Urban Outfitters, ban.do in FILA
Kateri od korakov na poti do uspeha je bil najtežji? Iz katere izkušnje ste se največ naučili?
Meni je predvsem najtežje biti potrpežljiva. Vendar moraš biti za uspeh potrpežljiv, saj se ne zgodi čez noč – in včasih stvari ne smeš prehitevat, moraš počakati da se bodo zgodile tako kot je namenjeno. Včasih si zamislimo neko “časovnico”, in ko stvari ne tečejo tako kot smo si zamislili, smo razočarani – ampak, potem je tako že moralo biti. Čez čas pa spoznaš, da je bilo boljše, da vse ni teklo tako kot si si zamislil, včasih preprosto na nekatere stvari nismo pripravljeni.
Kakšna je razlika med slovenskim in tujim umetniškim trgom? S kakšnimi izzivi se soočate doma in s katerimi v tujini?
Sam proces sodelovanja je dokaj podoben, bi rekla, da je to bolj odvisno od posameznega podjetja. Zelo rada delam s podjetji na domačem trgu, saj so mi na nek način bolj pri srcu, saj so domača. Imam res same dobre izkušnje – podjetja mi vedno dovolj zaupajo, da mi prepustijo vajeti in sem res zelo redkokdaj omejena.
Leta 2021 ste ustvarili lastno znamko oblačil By Alja Horvat. Kaj je vaše vodilo pri njenem ustvarjanju?
Ko sem začela z ustvarjanjem na faksu, sem začela z ustvarjanjem vzorcev. V tistem času sem odkrila tudi dela Williama Morrisa in Josef Franka, ki sta ustvarjala ponavljajoče se vzorce za pohištvo, dodatke itd. Sama sem tudi želela ustavrjati vzorce in jih aplicirati na pohištvo, oblačila itd., vendar me je takrat pot vodila v ilustracijo. Leta 2021 pa sem se odločila da bom ustvarila svojo znamko – do tistega časa sem sodelovala že z kar nekaj modnimi znamkami, in za njih ustvarila vzorce – želela sem si ustvariti projekt, pri katerem bom 100% prisotna oziroma odgovorna. Tako za mojo modno kolekcijo ustvarim dizajn oblačil in vzorce za na oblačila. Pri sodelovanjih z drugimi modnimi znamkami, sem pogrešala predvsem to, da bi bil končni izdelek v večini moj, vendar je tako bil moj le vzorec, saj pri “obliki” oblačil nisem imela nobenega “inputa”.
Kakšni so bili odzivi na linijo oblačil? Ali so slovenski potrošniki pripravljeni odšteti nekaj več denarja za etično modo?
V večini prodajamo v tujino, vendar so domači potrošniki tudi pripravljeni odšteti več za etične kose. Res sem pozitivno presenečena nad številom naročil ki jih imamo v Sloveniji.
Kakšni so vaši načrti za naprej?
Ustvarjanje kolekcije za jesen/zimo 2023 in nato še za pomlad/poletje 2024. Trenutno sem zaključila tudi en projekt s slovenskim podjetjem, ki izide kmalu, in še dva druga večja projekta, na katera sem zelo ponosna.
Imate mogoče kakšen nasvet za mlade umetnike, ki šele začenjajo s svojo kariero?
Mogoče nasplošno – nikoli ne obupat, če nekaj res rad počneš in te to veseli, bodi vztrajen. Rezultati se bodo pokazali ravno takrat ko najmanj pričakuješ.