ZMOREMO! Ukrepanje proti sovražnemu govoru skozi nasprotne in alternativne naracije

3. POGLAVJE | SOVRAŽNI GOVOR NA SPLETU IN V DRUŽBENIH MEDIJIH Družbeni mediji imajo določen nabor pravil za primer ustrahovanja na spletu, otroške pornografije ali neposrednih groženj s smrtjo, ki lahko v številnih primerih vodijo do zlo- činov iz sovraštva. V teh primerih je najbolje ukrepati tako, da se uporabijomehanizmi za prijavo, ki jih ponujajo družbeni mediji, prav tako pa tudi tisti, ki so na nacionalni ravni izdelani v pravosodnih in policijskih sistemih. KAMPANJE PROTI SOVRAŽNEMU GOVORU NA SPLETU Medtem ko je učenje o tem, kako dostopati do informacij, jih analizirati in se na njih odzi- vati, vključno z izrazi sovražnega govora, pomembno za vsakogar, pa je za ustvarjanje sporočil in kampanj na spletu proti sovražnemu govoru potreben bolj specifičen nabor kompetenc. Poglavje dela Bookmarks – Priročnik za boj proti sovražnemu govoru na spletu s pomočjo izobraževanja o človekovih pravicah o internetni pismenosti zaključuje: »Kampanje na internetu zahtevajo določen nabor veščin, vključno z veščinami objavljanja, promoviranja, pridobivanja podpore ter tvorjenja različnih sporočil in naracij.« V nasled- njemdelu so opisane veščine izvajanja kampanj, ki so lahko še posebej uporabne pri upo- rabi družbenih medijev. V naslednjih poglavjih so podrobneje opisana navodila o tem, kako tvoriti različna sporočila in naracije za obravnavanje sovražnega govora, vključno s podrobnostmi o namigih za objavljanje alternativnih sporočil, njihovo promoviranje in pridobivanje podpore zanje. KAJ TO POMENI V PRIMERU OLI? Oli ima občutek, da ve kako uporabljati platforme družbenihmedijev, vendar pa v resnici ne ve, kako ovrednotiti informacije, ki jih prebere, in kako ustvarjati sporočila, s katerimi bi lahko izrazila svoje skrbi in smiselno sodelovala v razpra- vah. »Pogoje uporabe« je prebrala le zaradi negativne izkušnje in jih je razumela, ker so ji pri tempomagali prijatelji, ki delajo pri združenju za človekove pravice. Misli, da bi bilo dobro, če bi se lahko otroci o tem učili v šoli. Toda, ali je to mo- goče? Je to dovolj? Meni, da je pripravljena zavzeti stališče proti sovražnemu govoru. • Kakšna menite, da je vaša internetna pismenost? • Kaj pamladi, s katerimi delate? Ali imajo veščine, da lahko prepoznajo sovražni govor na spletu in se z njim spopadajo? • Kakšno znanje in veščine v povezavi z internetno pismenostjo mislite, da potrebujete vi ali mladi, s katerimi delate, da bi lahko sodelovali v boju proti sovražnemu govoru na spletu? 58

RkJQdWJsaXNoZXIy MjQwNzY=