ZMOREMO! Ukrepanje proti sovražnemu govoru skozi nasprotne in alternativne naracije

1. POGLAVJE | PRIROČNIK IZOBRAŽEVALKE/-CI Neformalno izobraževanje Izobraževalke/-ci, ki delajo v neformalnih učnih okoljih, lahko podpirajo gibanje Ne sovraž- nemugovoruali razvijajokampanjeučenjaočlovekovihpravicah, pri čemer kot orodjeupo- rabljajo nasprotne naracije. Mladinske nevladne organizacije, mladinski centri in klubi, štu- dentska združenja in neformalne spletne skupine lahko vsi razvijajo pobude, s katerimi bodo dosegli mlade v svojih skupnostih. Te skupine in združenja so pomembni prostori za socializacijo mladih in izobraževanje o demokratičnem državljanstvu. Metodologije nefor- malnega izobraževanja poudarjajo pomembnost izkustvenega učenja in pristopov, usmer- jenih v učeče se osebe, pri čemer lahkomladi raziskujejo in se učijo v varnemprostoru. Formalno izobraževanje Ta vir lahko koristi tudi izobraževalkam/-cem, ki delajo v šolah, zavodih za poklicno usposa- bljanje in na visokošolskih zavodih. Prispeva k izobraževanju za demokratično drža- vljanstvo in učenju o človekovih pravicah v okviru Listine Sveta Evrope o izobraževanju za demokratično državljanstvo in človekove pravice . 9 Prav tako temelji na več kompetencah za demokratično kulturo 10 in jih spodbuja. Vloga izobraževalk/-cev je ključnega pomena, saj so oni pogosto prve/-i, ki odkrijejo sovražni govor, ki vpliva učeče se osebe. Ta priročnik lahko prispeva k specifičnim temam v okviru učnega načrta za družbene vede, kot so zgo- dovina, (globalno) državljanstvo ali državljanska vzgoja. Posebni interdisciplinarni projekti ali zunajšolske aktivnosti so lahko sestavljeni iz kampanje za oblikovanje nasprotne naraci- je o zadevah, ki skrbijo učeče se osebe, ter se vključujejo v celotno izobraževalno skupnost. V visokošolskem izobraževanju ima lahko priročnik poseben pomen za učeče se osebe na področjih socialnega dela, izobraževanja, novinarstva, medijskih študij, umetnosti/filma/ gledališča, sociologije inpolitičnih ved, študij sporov inmiru, študij spolov inglobalnih študij. Priložnostno učenje Aktivistke/-i za človekove pravice, socialne/-i delavke/-ci, novinarke/-ji, upravljavke/-ci spletnih skupnosti, lokalne/-i vladne/-i uradnice/-ki in oblikovalke/-ci politik lahko v svoje akcije in kampanje javnega izobraževanja vključijo naracije in pogled skozi objektiv člo- vekovih pravic. Moč aktivnosti priložnostnega učenja je najbolje ponazorjena z vplivom medijev in zabave na mlade ter se je ne sme nikoli podcenjevati. Poleg tega so javni prostori tudi izobraževalni prostori. Umetniške razstave v parkih, stenske poslikave na javnih mestih, muzeji in druge kulturne aktivnosti so oblike priložnostnega učenja in so se izkazale za pomembno sredstvo za državljansko vzgojo. 25 ZMOREMO! | UKREPANJE PROTI SOVRAŽNEMU GOVORU SKOZI NASPROTNE IN ALTERNATIVNE NARACIJE

RkJQdWJsaXNoZXIy MjQwNzY=