ZMOREMO! Ukrepanje proti sovražnemu govoru skozi nasprotne in alternativne naracije
1. POGLAVJE | PRIROČNIK 1.5 | PREDVIDENI UPORABNIKI PRIROČNIKA Ta priročnik je v prvi vrsti namenjenmladim aktivistkam/-om in udeleženkam/-cem kam- panje gibanja Ne sovražnemu govoru, prav tako pa tudi vsemmladim aktivistkam/-om in izobraževalkam/-cem, ki že delajo na področju promocije človekovih pravic ali so za to motivirane/-i. MLADI ZA ČLOVEKOVE PRAVICE NA SPLETU Sovražni govor še posebej vpliva na mlade, zlasti sovražni govor na spletu, saj ima po- membno vlogo na internetnih platformah in platformah družbenih medijev v življenjih tako imenovane »digitalne generacije«. Kljub temu dejstvo, da znajo uporabljati spletna orodja, ne pomeni, da vedo, kako se zaščititi pred spletnimi nevarnostmi in kako jih prepoznati ter se odzvati namanipulativne tehnike in propagando. Odraščanje inmladost sta pomembni obdobji za razvoj identitete in življenjskih spretnosti, vključno z veščinami internetne pismenosti. Hkrati imajo mladi potencial, da se, če imajo podporo, učijo iz zahtevnih izkušenj. To jim lahko pomaga rasti kot posameznikom in kot državljanom. Lahko se učijo skupaj s svojimi vrstniki ter z vnemo, s kreativnostjo in pogumom vodijo inovativne pobude. Izobraževalke/-ci in mladinske/-i delavke/-ci imajo osrednjo vlogo pri podpiranju učnih izkušenj mladih. Tukaj se izobraževalke/-ce razume v širšempomenu, tj. osebe, ki se ukvar- jajo z aktivnostmi formalnega izobraževanja, neformalnega izobraževanja in/ali priložno- stnega učenja. Izobraževalke/-ce se pogostodojema kot take, ki delajo v sistemu formalne- ga izobraževanja in vmanjši meri v neformalnem izobraževanju kot mladinske delavke/-ce vmladinskih klubih ali mladinskih organizacijah. Tukaj se kot pomembni akterji pri učenju obravnavajo tudi aktivistke/-i in organizatorji kampanj za človekove pravice, čeprav njiho- vo delovanjemogoče ni del formalnega ali certificiranega izobraževanja, ampak v glavnem neformalnega izobraževanja in priložnostnega učenja. Osebe, ki jimbo ta priročnik neposredno koristil, bi morale vključevati mlade aktivistke/-e in izobraževalke/-ce, ki že delajo v okviru zadevne kampanje, pa tudi izobraževalke/-ce, aktivistke/-e za človekove pravice inmladinske delavke/-ce, ki delajo z mladimi na področju učenja o človekovih pravicah ali se za to zanimajo. Mladi veljajo za glavne protagoniste in voditelje izobraževalne aktivnosti, saj običajno najbolje poznajo resničnost in jezikmladih v svojih kontekstih. Mlade/-i aktivistke/-i so bolj ali manj vrstniške/-i Izobraževalke/-ci. Z drugimi besedami, priročnik je namenjen izobraževalkam/-cem, ki se jih razume kot take, ki delajo v vseh izobraževalnih okoljih: 24
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy MjQwNzY=