ZMOREMO! Ukrepanje proti sovražnemu govoru skozi nasprotne in alternativne naracije
8. POGLAVJE | DODATEK 4. Vsaka faza je razdeljena na namige in orodja. Seznanite se z njimi. Če imate strokovno znanje na področju določenega koraka ali orodja, jo lahko prilagodite in jo dodatno izboljšate. 5. Natisnite vnaprej pripravljene predloge, ki so priložene priročniku. Če nimate tiskalnika, jih poskusite prepisati na tablo z listi. 6. Zapomnite si, da le prva faza vsebuje primer, v drugih fazah pa jih ni. To je bilo narejeno namerno, da se bralca na tej stopnji ne preobremeni. 7. Seznanite se s temami naracije, naracije zatiranja in alternativne naracije. Za ponazarjanje konceptov vedno uporabljajte primere, saj se pogosto zdijo abstraktni. 8. Seznanite se tudi s temami sovražnega govora, stereotipi, predsodki, seksizmom in tako naprej. Za pridobivanje dodatnih informacij in gradiv uporabljajte Bookmarks – Priročnik za boj proti sovražnemu govoru na spletu s pomočjo izobraževanja o človekovih pravicah1. NAVODILA: MED DELAVNICO 1. Preden začnete delavnico za prvo fazo, spodbujajte razpravo z udeleženkami/ci o temah naracij zatiranja, sovražnega govora, stereotipov, predsodkov in tako naprej. Vprašajte jih, kako vplivajo na človekove pravice in kakšne so njihove povezave. 2. Pojasnite jim, kaj bodo počeli: podajte kratek pregled Priročnika in njegove zgradbe. Povejte jim, da bo vsaka faza sestavljena iz mini delavnice in da bodo skupaj razvili nasprotno naracijo. 3. Vedno začnite s prvo fazo in jim po korakih pojasnite, kaj bodo morali storiti. Pojasnite tudi namige in orodja, ki jih vsebuje priročnik in ki jim lahko pomagajo. 4. Nekatere faze in koraki mogoče nimajo orodij (na primer druga faza, četrti korak), vendar pojasnite, da je kontrolni seznam ravno tako pomemben kot orodje ali namig. 5. Zagotovite podrobne informacije o primeru, ki ga bodo obravnavali. Udeleženci naj postavljajo vprašanja glede morebitnih nejasnosti in poskrbite, da bodo vsi razumeli faze in primer. 6. Kot pospeševalec lahko za izvedbo mini delavnic izbirate med dvema pristopoma: • • udeležence lahko vodite skozi vsako fazo in korak ter jim pomagate pri ugotovitvah, delu, razpravah in rezultatih • • lahkopa jihpustite, da delajoneodvisno, vendar pozorno spremljajte njihovodelo in rednopreverjajte, kako proces poteka in ali potrebujejo pomoč. 7. Po vsaki fazi izvedite kratko poročanje. Dodatna možnost je, da lahko prav tako razmislite o izvedbi srečanja na koncu vseh štirih faz, na katerem se izvede splošno poročanje. Toda ne pozabite, da so lahko udeleženci utrujeni ali preobremenjeni, zato bo mogoče potrebno njihovo razmišljanje osvežiti. POGOVOR OB KONCU AKTIVNOSTI Na koncu delavnice dajte udeležencem nekaj časa, da si ogledajo delo, ki so ga opravili. Začnete lahko tako, da vsakega člana skupine prosite, da naj z eno besedo opiše svoje občutke. • • Kakšna je bila prva faza? Če je bila dobra, pojasnite, zakaj. Če ni bila dobra, prav tako pojasnite, zakaj. • • Kateri so bili glavni izzivi? Če so rešeni, vprašajte, kako. • • Kaj iz priročnika je manjkalo, pa mislite, da bi lahko bilo v pomoč? • • Kaj bi še dodali priročniku, da bi bil popolnejši in razumljivejši? • • Kateri deli so vam bili najbolj všeč? Kateri deli vam niso bili všeč? • • Morebitni drugi splošni komentarji? KONČNE OPOMBE 1 http://www.coe.int/en/web/no-hate-campaign/bookmarks-/-connexions 170
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy MjQwNzY=