ZMOREMO! Ukrepanje proti sovražnemu govoru skozi nasprotne in alternativne naracije

7. POGLAVJE | IZVEDBA PO KORAKIH • • Ali spodbujamedkulturni dialog? Medkulturni dialog, kot ga opredeljuje Svet Evrope, »pomeni dialog med kulturami, ki nam omogoča, da živimo skupaj v miru in ustvarjalno v multikulturnem svetu ter da razvijamo smisel skupnosti in pripadanja«. Zagotavljanje, da so v vaši nasprotni naraciji vključene različne kulture, ne bogati le vsebine vaše nasprotne naracije v kulturnem smislu, ampak tudi odpravlja mite in predsodke, da so nekatere kulture več vredne od drugih kultur. Služi tudi kot protistrup za stereotipiza- cijo, rasizem, ksenofobijo, nestrpnost, strah, zavračanje, diskriminacijo in nasilje – vse te značilnosti lahko ogrozijo mir in samo bistvo lokalnih in nacionalnih skupnosti. • • Ali spodbuja vrednote nediskriminacije in enakosti? Nediskriminacija in enakost pomenita, da morajo biti pri uresničevanju pravic vse oblike diskriminacije prepovedane, preprečene in odpravljene. Pri načrtovanju nasprotne naracije se ne smemo ujeti v past ponovnega ustvarjanja diskri- minacije; tj. proti diskriminaciji se nemoremo boriti z diskriminacijo. Poseben pomenmorajo imeti najbolj marginalizirane skupine, ki se pri uresničevanju vseh svojih pravic srečujejo z nekaterimi najzahtevnejšimi ovirami. • • Ali opolnomoči? Pri opolnomočenju je vključen v proces podpore drugemu posamezniku ali skupini, ki so pogosto žrtve nasilja, mučenja, naracij zati- ranja, marginalizacije ali diskriminacije, da bi ponovno odkrili ali pridobili osebno moč in pravice. Opolnomočenje lahko poteka v različnih oblikah: prek izobraževanja in usposabljanja ali z omogočanjemgovorjenja v javnosti. Opolnomočenje se lahko izvaja na različnih krajih, na primer v šoli, na delu, v družini ali na ravni soseske. Opolnomočenje se pojavlja tudi na raz- ličnih ravneh, kot so: raven posameznika, raven skupine in raven skupnosti. Tako je zagotavljanje, da se z vašo nasprotno naracijo opolnomočijo posa- mezniki ali skupine, tarče naracij zatiranja, pomemben korak k temu, da se jih spodbuja k premagovanju ovir v življenju in na delu in da bodo dejavno sodelovali z drugimi ljudmi, ustanovami ali družbo. • • Ali spodbuja učenje o človekovih pravicah? Pomembno je uporabljati obstoječe veljavne nacionalne in mednarodne instrumente na področju človekovih pravic, jih eksplicitno navajati in pozivati k njihovemu izvajanju. Sovražni govor pomeni kršitev človekovih pravic in ga v večini držav ureja zakonodaja. Vaša sporočila bodo okrepljena, če se navezujejo na dogo- vorjene standarde in zaveze ter če bodo spodbujala znanje o človekovih pravicah. 140

RkJQdWJsaXNoZXIy MjQwNzY=