ZMOREMO! Ukrepanje proti sovražnemu govoru skozi nasprotne in alternativne naracije

6. POGLAVJE | PRIPRAVA NA UKREPANJE SLEDENJE JEZIKU ISLAMOFOBIJE Organizaciji s sedežem v Združenem kraljestvu Faith Matters in Tell MAMA (kratica Measuring Anti-MuslimAttacks – merjenje protimuslimanskih napadov) sta razvili programsko opremo za spremljanje sovražnega govora na spletu, ki je usmerjen v muslimane. Ta programska oprema z namenom obdelave pogostosti uporabe ključnih besed v jeziku, ki so usmerjene proti muslimanom in ki se pojavljajo pri islamofobičnih pojavih, spremlja te ključne besede in iz- deluje statistiko o njih. Analiza več kot 700 primerov je pokazala, da so nekatere besede (najpogosteje »Paki« (Pakistanec), »hijab« (hidžab), »paedophile« (pedo- fil), »paedo« (pedofil), »rape« (posilstvo), »pakis« (Pakistanec), »bomb« (bomba)) povezane z jezikomprotimuslimanskih predsodkov. 6 Te raziskave kažejo, kako se je islamofobični jezik spremenil, zlasti kako jezik z zbiranjem besed (dve besedi, ki se pogosto pojavljata skupaj) podpira nasilno naracijo, da so moški muslimani neločljivo spolno sprevrženi in da zato lovijo dekleta. Izbor besed z negativnim prizvokom v povezavi z muslimani prispeva k temu, da se le-ti prikazujejo kot grozeči in nevarni. »LJUDJE V NAPAČNEM TELESU« Pri obravnavanju sovražnega govora, ki je usmerjen v transspolne posa- meznice/-ke (na primer transseksualne osebe, aspolne osebe, bispolne osebe, kvirspolne osebe), jih ljudje pogosto navajajo, kot da so se rodili v »napač- nem telesu«. Uporaba besede »napačen« namiguje, da obstaja »pravo« telo, v katerem se rodimo. To pomeni, da velja za normalno, da družbeno pooblaš- čena institucija (medicina) osebi ob rojstvu dodeli spol in da se ta oseba enači z dodeljenim spolom. Vendar ni nihče rojen »napačno« kot moški ali ženska; preprosto se ne enačijo nujno z (ali pa se ne enačijo samo z) dodeljenim spolom. Ti primeri kažejo, kako jezik in jezikoslovne prakse delujejo kot ekspliciten ali prefinjenme- hanizem za poustvarjanje družbene resničnosti in njenih hierarhičnih razmerij moči. Ker je cilj nasprotnih naracij, da ta razmerja moči postanejo eksplicitna in da se jih obravna- va, se je pomembno zavedati obstoječe družbene raznolikosti in jo priznavati, znanje in zavest pa moramo biti sposobni prenesti v neizključujoč jezik in nasprotne naracije. Če niste prepričani, kako na neizključujoč način pripraviti nasprotno naracijo za sovražni govor, katerega cilj je določena družbena skupina, se posvetujte s člani te družbene skupine ali drugimi akterji v družbi, ki imajo izkušnje pri delu z njimi. 108

RkJQdWJsaXNoZXIy MjQwNzY=