ZAZNAMKI - Priročnik za boj proti sovražnemu govoru na spletu z izobraževanjem o človekovih pravicah
Zaznamki – priročnik za boj proti sovražnemu govoru na spletu z izobraževanjem o človekovih pravicah 45 1. DEL: NAUKI ZGODOVINE ČAS 60 minut CILJI • Povečati ozaveščenost o romskih žrtvah nacističnega holokavsta in solidarnost z Romi • Pokazati zelo očiten primer globoko zakoreninjenega predsodka in sovražnega govora ter proučiti danes vidne posledice • Spodbujati solidarnost z Romi in skupino spodbujati za ukrepanje proti rasizmu in diskriminaciji PRIPOMOČKI • Tabla z listi in markerji • Kopije izročka „Kratka zgodovina preganjanja X“ (ni obvezno) PRIPRAVA • Skupini vnaprej povejte, da boste govorili o holokavstu, in se ločeno pogovorite z vsakim, za katerega je to težka tema. • Fotokopirajte izročke; ena kopija za vsako majhno skupino. NAVODILA 1. Udeleženci naj oblikujejomajhne skupine dveh ali treh oseb z enako identiteto. To se nanaša na etnično poreklo ali narodnost, lahko pa je celo povezano z drugimi družbenimi ali verskimi skupinami (tudi no- gometnimmoštvom!). Udeleženci imajo na voljo deset minut, da v svoji skupini povedo svoje mnenje o identiteti. 2. Udeležencem razdelite izroček „Kratka zgodovina preganjanja X“ ali jimdajte nekaj informacij, da bodo seznanjeni s ponavljajočimse brutalnimravnanjemz Romi. Ne smete pa jimše povedati, katera skupina prebivalcev je tarča. 3. Na kratko se pogovorite o njihovih odzivih; pri tem udeleženci po možnosti ostanejo na svojih mestih v skupini. Nato vsako skupino prosite, da se za 15 minut usede skupaj z drugo skupino in odgovori na ta vprašanja: – Kako bi se oni počutili, če bi z njimi tako ravnali v ne tako oddaljeni preteklosti? (Povejte jim, naj se osredotočijo na skupino, ki so jo izbrali v prvi točki). – Kaj je po njihovemmnenju najtežje za skupnost, ki je vse to preživela? – Kako bi bilo, če bi nekateri še vedno zanikali holokavst? Zakaj bi to zanikali? 4. Udeleženci gredo nazaj v skupine in poročajo o razpravi, ki je potekala v združeni večji skupini. Nato udeležence vprašajte, ali vedo oziroma lahko uganejo, o kom govori izroček. Če ne uganejo, jim povejte, da so to Romi. Vprašajte jih, kaj vedo o položaju Romov danes. Kakšen je odnos do njih in kako dobro ljudje poznajo njihovo trpljenje v zgodovini? Kako danes sovražni govor vpliva nanje? 5. Udeležencem povejte, da je Evropsko sodišče za človekove pravice obravnavalo zadeve, v katerih je ugotovilo številne kršitve človekovih pravic Romov v skoraj vseh evropskih državah. Udeležence spomnite na veliko nestrpnost medijev in splošne javnosti do Romov, ki so pogosto tarča žaljivk in Akcija in izvajanje kampanje korak za korakom
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy MjQwNzY=