ZAZNAMKI - Priročnik za boj proti sovražnemu govoru na spletu z izobraževanjem o človekovih pravicah
Zaznamki – priročnik za boj proti sovražnemu govoru na spletu z izobraževanjem o človekovih pravicah 21 OSNOVNE TEME Priročnik je zasnovan na osmih temah, ki so neposredno povezane s sovražnimgovoromna spletu. Teme in nekatera temeljna vprašanja so navedeni v razpredelnica na 24. strani. Seveda niso navedena vsa vprašanja, ampak samo najpomembnejša. Večina dejavnosti se nanaša na vprašanja, povezana z različnimi temami, pri čemer je vsaka po svoje pomembna. Zato bodo številne dejavnosti tudi koristna podpora splošnemu delu v boju proti rasizmu, za internetno pismenost, izobraževanje o državljanstvu in človekovih pravicah ter na drugih področjih. DEJAVNOSTI Glavni del priročnika je 24 dejavnosti, od katerih vsaka obravnava eno temo ali več tem. Dejavnosti smo razvrstili glede na stopnjo zahtevnosti: za dejavnost četrte stopnje morate že imeti izkušnje ali znanje na določenem področju, medtem ko dejavnosti prve stopnje lahko izpeljete s skupinami, ki prvič spoznavajo temo. Pri odločanju, katera dejavnost je glede na temo, čas in zahtevnost za vas primerna, vam je lahko pomoč razpredelnica na 26. strani. Čeprav ne pričakujemo, da bo imelo veliko izobraževalcev priložnost ali željo izvesti vse dejavnosti, lahko zaradi povezanosti tem pri vseh dejavnostih poleg sovražnega govora obrav- navamo tudi številna druga vprašanja. Pri vsaki dejavnosti so navedene tudi ‚ideje za akcijo‘. Z njimi utrdimo znanje in veščine, ki smo jih pridobili z izvajanjem dejavnosti, in mladim pomagamo pri sodelovanju v kampanji, tako da začutijo, da je njen uspeh v njihovih rokah. BESEDILA V POMOČ Besedila v 5. poglavju podpirajo dejavnosti. Dela 5.1 in 5.2 o sovražnem govoru na spletu ter človekovih pravicah na spletu in zunaj njega sta bistvenega pomena za vse dejavnosti. Druga besedila so lahko v pomoč po potrebi ali če to zahteva določena dejavnost. 3.3 VODENJE DEJAVNOSTI Navodila za posamezne dejavnosti so precej podrobna in vsebujejo dodatne ‚namige za vodje‘. Ti namigi ali nasveti tudi opozarjajonamo- rebitne težave, zato je pomembno, da jih pred začetkom preberete. V spodnjemdelu sonavedena splošna priporočila, kako z dejavnostjo doseči največ, na kratko je opisan tudi pedagoški pristop, uporabljen v tem priročniku. Na kaj ne smete pozabiti, je navedeno v seznamu za hitro preverjanje ‚Priporočeno in odsvetovano‘. Še več podpore in priporočil za vodenje dejavnosti o človekovih pravicah je v 1. poglavju Kompasa www.coe.int/compass. Uporaba priročnika
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy MjQwNzY=