ZAZNAMKI - Priročnik za boj proti sovražnemu govoru na spletu z izobraževanjem o človekovih pravicah

Zaznamki – priročnik za boj proti sovražnemu govoru na spletu z izobraževanjem o človekovih pravicah 148 2. Udeležence prosite, da povedo svoje mnenje o spodnjih vprašanjih, in jim povejte, da boste o njih poglobljeno razpravljali v skupinah. – Ali bi moral bili po vašemmnenju sovražni govor na spletu dovoljen? – Zakaj ljudje objavljajo sovražne komentarje o drugih ljudeh? – Kaj bi lahko predlagali kot način nadzorovanja vaših lastnih komentarjev, da ne bodo žaljivi do drugih? 3. Pojasnite, dabodelopotekalovmajhnih skupinah (4–5udeležencev), ki bodopripravile zbirko smernic za dejavnosti na spletu. Dajte jimna voljo približno deset minut za izvedbo naloge, potempa zberite skupine in skupaj proučite predloge. POGOVOR NA KONCU DEJAVNOSTI z Imate kakšne komentarje o posameznih predlogih? Vas je kateri od udeleženk/-cev spomnil/-a na kaj, na kar niste pomislili? z Menite, da bi lahko te smernice upoštevali? NAMIGI ZA VODJE z Pri tej vaji je pomembna izbira profilov (identitet): imena posameznih profilov lahko spremenite, da bodo bolje ustrezala vaši skupini. z Pri razdeljevanju profilov pazite, da ljudem ne dajete takih, ki so blizu njihovi dejanski identiteti. z Ko razdeljujete profile, lahko udeležencem poveste ime profila, vendar jim ne dajte nobene druge informacije, prav tako pa zahtevajte, da drugih ne prosijo, naj jim povedo, kaj piše na listu na njiho- vem hrbtu. Ko dajete navodila za sodelovanje na forumu, udeležence spodbudite, da uporabljajo pozitivne, negativne in nevtralne načine pozdravljanja (nagovora). Komentarji naj bodo povezani le s tem, kar piše na profilu, in ne s tem, kar morda vedo o dejanski osebi. Pred začetkom dejavnosti je koristno navesti nekaj primerov: – ‚Pozdravljen, športnik!‘ – ‚Oprosti, tukaj nimaš česa iskati!‘ – ‚Hej, tujec, kaj delaš tukaj?‘ z Po dejavnosti se prepričajte, da se nihče ni počutil prizadetega ali užaljenega v svoji dejanski iden- titeti zaradi česa, kar mu je bilo rečeno med dejavnostjo. Koristno se je neposredno pogovoriti o nekaterih negativnih komentarjih: na primer tako, da vprašate udeležence, ki so uporabili žaljive oblike nagovora, ali res tako mislijo. z Dobro je, da je v prostoru tudi nekaj miz, saj si marsikdo težko dela zapiske stoje ali med hojo. Lahko bi tudi določili nekaj opazovalcev, ki ne sodelujejo v dejavnosti, ampak le zapisujejo izrečene besede (in odzive ljudi). z Ko skupine sestavijo svoje sezname smernic, jih lahko razobesite vprostoru, da se jih lahkovsi ogledajo. Spletni profili

RkJQdWJsaXNoZXIy MjQwNzY=