ZAZNAMKI - Priročnik za boj proti sovražnemu govoru na spletu z izobraževanjem o človekovih pravicah
Zaznamki – priročnik za boj proti sovražnemu govoru na spletu z izobraževanjem o človekovih pravicah 140 4. Na voljo jim dajte približno 15 minut časa, nato pa naj svoj diagram delijo z dvema udeležencema ali tremi udeleženci. Pri tem lahko udeleženci hodijo naokrog in kažejo svoj diagram, lahko pa jih tudi razporedite v manjše skupine glede na prostor, ki ga imate na voljo. 5. Po primerjavi diagramov udeležence zberite in začnite splošno razpravo. POGOVOR NA KONCU DEJAVNOSTI Najprej zastavite nekaj splošnih vprašanj: z Ali kakšnega podatka ne želite deliti z nikomer? Zakaj? z Ali ste kakšen podatek pripravljeni deliti z vsemi? Pogovorite se o različnih stališčih v skupini. z Ali stepri primerjavi svojegadiagrama z drugimi opazili razlike, in če ste jih, ali lahko te razlikepojasnite? z Je po vašemmnenju treba biti previden pri deljenju podatkov s tujci? Kakšne so lahko posledice? z Je po vašemmnenju treba biti previden pri deljenju podatkov o ‚drugih‘? z Se je že zgodilo, da je kdo delil podatke o vas, za katere ne bi želeli, da jih deli? Bi lahko šlo za kršitev človekovih pravic? Bi bili lahko ti podatki uporabljeni za sovražni govor na spletu? Dejavnost končajte z vprašanjem, ali udeleženci menijo, da so se zaradi dejavnosti bolj zavedeli svojega vedenja na spletu. Ali kdo namerava svoje obnašanje spremeniti? Katere vidike bi bilo treba po njihovem mnenju vedno upoštevati, preden delijo osebne podatke na spletu? NAMIGI ZA MODERATORJE z Za večino povezav v diagramu najbrž ni ‚pravih‘ odgovorov, saj so odgovori večinoma odvisni od osebnih nagnjenj. Vendar pa je treba udeležence opozoriti na nekatere nevarnosti, če ne zagotovijo varovanja svoje zasebnosti na spletu. Opozoriti jihmorate na nevarnost vrstniškega nasilja in finanč- nih zlorab na spletu, če sami na to niso pomislili. Pomanjkanje skrbi za zasebnost in varnost lahko to nevarnost zelo poveča. Za več informacij o vrstniškem nasilju in zasebnem življenju in varnosti glejte 5. poglavje. z V pogovoru lahko poudarite, da je varovanje zasebnosti na spletu pomembno ne le zaradi varnosti, ampak tudi zaradi varovanja vaše osebne integritete in dostojanstva. Če hodimo okrog nagi ali če dajemo neumne pripombe o drugih, ni velike škode (če imamo seveda srečo), lahko pa to pozneje obžalujemo. Vsebine, ki jih objavljamo na spletu, so veliko bolj ‚trajne‘ kot to, kar počnemo v nevir- tualnem svetu, in pogosto jih ne moremo več izbrisati. z Vodnik po človekovih pravicah za uporabnike interneta vsebuje obširne informacije o pravici vsakogar do zasebnosti in varovanja podatkov. DRUGE MOŽNOSTI Ta dejavnost je sicer osredotočena na varovanje vaše zasebnosti, lahko pa jo uporabite tudi za proučitev vprašanja spoštovanja zasebnosti drugih. Udeležence lahko na primer, vprašate, ali prosijo za dovoljenje, preden delijo informacije o drugih ljudeh, in zakaj bi bilo lahko pomembno, da to storijo. Uporabite in- formacije o zasebnosti in varnosti iz 5. poglavja, da začnete pogovor o zasebnosti kot o človekovi pravici. Objavi in deli na spletu
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy MjQwNzY=