ZAZNAMKI - Priročnik za boj proti sovražnemu govoru na spletu z izobraževanjem o človekovih pravicah

Zaznamki – priročnik za boj proti sovražnemu govoru na spletu z izobraževanjem o človekovih pravicah 113 5. Zakorenine: koudeleženci obravnavajo tematikoodvrhadrevesanavzdol in tako začnejo s sovražnim govorom, raziskujejo, ‚zakaj se to dogaja‘. ‚Korenine‘ drevesa napolnijo s čim več vzroki. Ponazorite, da za en ‚vzrok‘ obstaja več razlogov. Vprašajte jih na primer, zakaj ‚vsi grdo govorijo‘ o določenih skupinah. Z vprašanji jim pomagajte odgovoriti, kje ‚se učimo‘ slabih stvari o nekaterih skupinah (kot primer lahko navedete medije, javne osebnosti, močne predsodke ali nezanimanje javnosti). 6. Za veje: udeleženci morajo raziskati morebitne posledice dejanj v okencih nižje na drevesu. Vprašajte jih, kaj se lahko zgodi posamezniku ali skupini, ki je tarča sovražnega govora. Vprašajte jih, kakšne so lahko posledice tega. 7. Udeležence razdelite v skupine in vsaki dajte list s table, na katerega narišejo drevo. V ‚deblo‘ drevesa naj napišejo spodnje besedilo ali besedilo po vaši izbiri in nato izpolnijo čim več okenc na vejah in koreninah. Udeleženci naj si predstavljajo, da je to besedilo objavljeno na internetu: “[Skupina X] so umazani kriminalci. Kradejo in ne spadajo sem. Spravite jih stran!“ 8. Skupinam dajte približno 15 minut časa, da dokončajo svoja drevesa. Nato skupine predstavijo svoje ugotovitve ali svoja drevesa pokažejo udeležencem, ki se sprehodijo med njimi. POGOVOR NA KONCU DEJAVNOSTI z Ali ste opazili kakšne zanimive razlike med drevesi različnih skupin? Ali imate kakšno vprašanje za druge skupine? z Kako težko je bilo ugotoviti, kje so ‚korenine‘ sovražnega govora? Pojasnite težave, ki so jih imele skupine pri obravnavanju, ali njihova različna mnenja. z Ali katera od vej ali korenin sega v ‚resnični‘ svet? Kaj nam to pove o sovražnem govoru na spletu? z Ali zdaj bolje razumete to težavo? Kako pomembno je po vašemmnenju, da najdemo način, s katerim bi ustavili širjenje sovražnega govora na internetu? z Ali vamta dejavnost pomaga ustaviti širjenje sovražnega govora? Kako bi na podlagi svojega drevesa zmanjšali možnosti za sovražni govor, uperjenem [proti vaši skupini prebivalcev]? Da bo dejavnost bolj praktična, se pogovorite o idejah za reševanje težav v ‚koreninah‘. Če so udeleženci na primer ugotovili, da so vzrok ‚predsodki‘ ali ‚neupoštevanje skupine X‘, jih vprašajte, kako bi to težavo rešili. Povejte, da pri načrtovanju kampanj za opredelitev težave in iskanje rešitev pogosto uporabljajo drevo. NAMIGI ZA MODERATORJE z Drevopogostopomaga razumeti posamezno temobolj poglobljeno. To lažje ponazorite s primerom, zato lahko uporabite tudi katero od teh izjav: „Mladi so leni in sebični. Morali bi jih skriti pred družbo, dokler ne odrastejo v normalne ljudi.“ Korenine in veje

RkJQdWJsaXNoZXIy MjQwNzY=