SOČUTNI JEZIK MED MLADIMI
69 Slika 2: Farknot/Envato Elements Med državnimi ustanovami, ki lahko v takih primerih pomagajo, je tudi Zagovornik načela enakosti. V posameznih primerih ugotavlja diskriminacijo ter nudi brezplačno svetovanje pri prepoznavanju diskriminacije. Obravnava tudi anonimna vprašanja in prijave diskriminacije. Vse informacije o tem, kako lahko zagovornik pomaga, so na spletni strani www.zagovornik.si. Na državni ravni je treba okrepiti izobraževalne vsebine, ki lahko izboljšajo medijsko in državljansko pismenost. Šola lahko veliko prispeva k temu, da bi otroci in mladi lažje razumeli zakonitosti delovanja medijev ter pravila delovanja v digitalnem okolju. Te izobraževalne vsebine bi morale vključevati tudi pojasnila o konceptih strpnosti, enake obravnave in varstva pred diskriminacijo ter o tem, kje lahko poiščejo podporo in pomoč, če bi bili tarča ali priča diskriminacije ali sovražnega govora. Ko gre za komuniciranje otrok in z otroki, je prevečkrat spregledano tudi, da potrebujejo svoji starosti oziroma zmožnostim prilagojeno sporočanje, tudi dodatna pojasnila. Zato je pomembno zagotoviti, da imajo otroci in mladi dostop do informacij v digitalnem okolju in da so te informacije predstavljene razumljivo, v preprostem jeziku ali lahkem branju. To je še posebej pomembno za tiste, ki težje berejo, se težje učijo, ne znajo dobro slovenskega jezika ali imajo druge ovire, kot so intelektualne in psihosocialne invalidnosti.
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy MjQwNzY=