SOČUTNI JEZIK MED MLADIMI
v UVODNA BESEDA Dr. Vinko Logaj, minister za vzgojo in izobraževanje Kakovostno izobraževanje in sočutni državljani sta pogoja za doseganje varnosti in blaginje Strpna in spoštljiva komunikacija še vedno marsikomu, tudi meni osebno, predstavlja vrednoto, katere obstoj in uveljavljanje se zdi samo po sebi umevno. Nenazadnje bi lahko rekli, da gre za eno od temeljnih vrednot napredne demokratične družbe, za kakršno se imamo tudi v Sloveniji. V zadnjem obdobju smo zaradi vse večjih nemirov, v mnogih primerih pa tudi vojnih spopadov in drugih resnih družbenih izzivov vse pogosteje priča porastu nestrpnosti, nasilja in sovražnega govora, tako v medosebnih stikih, kot tudi na spletu in v javnih občilih. Temu se žal nismo izognili niti v šolskem okolju, ki vselej odraža širšo družbeno sliko nekega časa. Omenjene izzive je vlada takoj ob nastopu mandata prepoznala kot prioritetne in v ta namen med drugim vzpostavila Strateški svet za preprečevanje sovražnega govora, v okviru katerega so strokovnjaki z različnih področij pripravili splošna priporočila za vlado, pa tudi natančnejša priporočila za ravnanje v sklopih vzgoje in izobraževanja ter mladih na splošno. V zadovoljstvo mi je, da tudi na Ministrstvu za vzgojo in izobraževanje z mnogimi ukrepi, dejavnostmi in podporo projektom prispevamo k zmanjševanju pojava sovražnega govora v šolskem okolju, pri čemer se nam zdi še posebej pomembna preventiva. Aktivno podpiramo in se vključujemo v dejavnosti za preprečevanje medvrstniškega nasilja in ustvarjanje spodbudnega ter varnega učnega okolja, pri čemer sodelujemo s številnimi institucijami. Ob tem redno posodabljamo protokole za ravnanje in obravnavo medvrstniškega nasilja v šolah, kar je v pomoč in podporo zaposlenim v vzgojno-izobraževalnih zavodih. Učiteljem nudimo usposabljanja, ki vključujejo krepitev socialnih in čustvenih kompetenc pri šolajočih se. Slovenija se v luči boljšega razumevanja mladih redno vključuje v nacionalne in evropske raziskave, ki poleg izobrazbenih kompetenc pridobivajo tudi informacije o socialno-čustvenem odzivanju otrok, učencev in dijakov, pojavnosti medvrstniškega nasilja, pripadnosti šoli, pozitivne povezave s sošolci, odnosov med učitelji in učenci ter drugih dejavnikov, ki sooblikujejo doživljajski svet mladostnika v šolskem prostoru. Dobro se zavedamo, da se velik del nestrpnosti širi prek spleta, zato na različne načine pripravljamo in posodabljamo smernice za smiselno in varno uporabo digitalne tehnologije v izobraževanju. Prav tako podpiramo projekte in dejavnosti, v okviru katerih se mladi seznanjajo s pastmi spleta. Pri tem naslavljamo mladostnike, njihove starše in seveda učitelje ter ostale zaposlene v vzgoji in izobraževanju. Posebej bi izpostavil projekt Digitrajni učitelj, ki smo ga Foto: STA
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy MjQwNzY=