SOČUTNI JEZIK MED MLADIMI
24 razprave o sovražnem govoru znotraj študijskega procesa in ob tem krepiti tako razumevanje sovražnega govora kot medijsko pismenost, pa se glede na zapisano nakazuje, da se velika pričakovanja pri zagotavljanju varnega študija in dela usmerjajo predvsem k strokovnim delavcem v podpornem okolju na visokošolskih zavodih. Njegov razvoj in delovanje morata biti zato ustrezno finančno in kadrovsko podprta. A to ni edina odgovornost države – država bi lahko še naprej skrbela za vključevanje problematike sovražnega govora v svoje področne razvojne strategije, podpirala njegovo raziskovanje ter periodično evalviranje, pa tudi skrbela za izboljševanje področnih pravil in postopkov, kar je sicer v deljeni pristojnosti z visokošolskimi zavodi. Čas bo pokazal, ali bomo zadržano čakali na prve resnejše primere sovražnega govora na slovenskih visokošolskih zavodih in potem gasili požar z rokohitrskimi kurativnimi ukrepi ali pa nam bo z vztrajnimi izboljšavami in preventivnimi dejanji uspelo vzpostaviti zakladnico razumevanja, dovolj strpno okolje in sočutni govor do te mere, da si bomo lahko ob verjetno neizbežnem odmevnem pojavu sovražnega govora priznali, da vendarle že imamo ustrezne mehanizme za odzivanje nanj, ter da se bomo naposled odzvali preudarno. Dodatna gradiva in literatura Altman, A. (1993). Liberalism and Campus Hate Speech: A Philosophical Examination. Ethics , 103 (2), 302–317. www.jstor.org/stable/2381524 Bellacosa, J. (2012). The Regulation of Hate Speech by Academe vs. The Idea of a University: A Classic Oxymoron? St. John’s Law Review , 67 (1). scholarship.law.stjohns.edu/lawreview/vol67/iss1/1 BFUG Advisory Group 1 on Social Dimension. (2020). Principles and Guidelines to Strengthen the Social Dimension of Higher Education in the EHEA . ehea.info/Upload/Rome_Ministerial_ Communique_Annex_II.pdf Bowman, K. L. in Gelber, K. (2021). Responding to Hate Speech: Counterspeech and the University. Virginia Journal of Social Policy & the Law , 28 , 248. heinonline.org/HOL/Page?handle=hein.journals/vajsplw28&id=260&div=&collection= Epstein, E. M. B., Ngaosi, N. C., Khalayleh, N., Garces, L. M. in Pedota, J. (2024). Beyond Legal Con- straints: Understanding Barriers to Humanizing Responses in the Aftermath of Hate Speech at Private Universities. Education Sciences , 14 (2), Article 2. doi.org/10.3390/educsci14020175 Resolucija o nacionalnem programu visokega šolstva do 2030 (ReNPVŠ30). (2022). Uradni list RS , št. 49/22. pisrs.si/pregledPredpisa?id=RESO139 Schlichtmann, S. (2024). Polarization of Israel-Palestine conflict and calls for peace in UNH Commu- nity. The New Hampshire . scholars.unh.edu/tnh_digital_archive/589 Senta, C., Bačić, L., Sigeti, V., Nedeljković, D. V., Jovović, J., Zdravković, L. in Valentič, U. (2021). Preprečevanje sovražnega govora na spletu: gradivo za učitelje . Mirovni inštitut - Inštitut za sodobne družbene in politične študije. www.mirovni-institut.si/wp-content/uplo- ads/2020/02/Behave_Preprecevanje-sovraznega-govora-na-spletu-SLO_21-08-31.pdf Smolla, R. A. (1990). Academic Freedom, Hate Speech, and the Idea of a University. Law and Con- temporary Problems , 53 (3), 195–225. doi.org/10.2307/1191797 Weberman, M. (2023). University Hate Speech Policies and the Captive Audience Doctrine. Ohio Northern University Law Review , 36 (1). digitalcommons.onu.edu/onu_law_review/vol36/iss1/8 Zagovornik načela enakosti. (2017-2023). Redna letna poročila . zagovornik.si/izdelki-zagovornika/letno-porocilo/ Združeni Narodi. (2019). United Nations Strategy and Plan of Action on Hate Speech . United Nations. www.un.org/en/hate-speech/un-strategy-and-plan-of-action-on-hate-speech
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy MjQwNzY=