SOČUTNI JEZIK MED MLADIMI
336 ne obstaja nič več doživljajsko oprijemljivega in zanimivega na tem svetu. Torej naj bi se izplačalo le tekmovalno cufanje za materialne dobrine, kar pa samodejno pomeni, da je v svetu praznine kakršno koli razpravljanje o lepih ali grdih besedah in odnosih v kali neprepričljivo in posledično nesmiselno. Ekonomski in družbeni sistem, ki temelji na goli tržni tekmovalnosti, kamor spada tudi komolčarsko pridobivanje raznih kariernih statusov, ob kakršnih se ne sprašujemo več o smislu, dejanskem namenu in socialni dobrobiti družbe, vpliva tudi na institucionalne vzgojno-izobraževalne tokove. Zato ne pademo več s fotelja od šoka, ko zgolj mimobežno slišimo, da celo na študijskem programu primerjalne književnosti študentom za uspešno pridobitev diplome ni treba prebrati niti enega literarnega dela. Čemu bi izgubljali dragocen tekmovalni čas s prebijanjem skozi kakršno koli kompleksno vsebino in se urili v resničnem razumevanju česar koli, če je nagrajevana le iznajdljivost in prezrta goljufija pri nabiranju takšnih ali drugačnih točk. In le takšni populaciji je možno pridigati o rabi grdih ali lepih besed, kar naj bi označevalo sovražni ali prijazni govor. Le takšni bralno in intelektualno osiromašeni populaciji je možno pridigati tudi, katere skupine veljajo za diskriminirane in katere ne ter kakšni izrazi ali besedne zveze naj bi se uporabljale za ene ali druge. Prihodnji optimalno uspešni sužnji na trgu dela in uničujočega potrošništva se bodo zagotovo pridno naučili na pamet vse, razumeli pa nič! In ponovno bomo vzklikali ganljiva protivojna prazna gesla, kako bojda ne razumemo, zakaj se iz zgodovine nismo ničesar naučili. In česar bojda starejši ne razumejo, naj bi mladina razumela, čeprav v resnici vse kaže, da od njih ne pričakujemo in še manj želimo, da bi v resnici razumeli ali celo prodorno presojali, kje, zakaj in za kaj živijo.
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy MjQwNzY=