SOČUTNI JEZIK MED MLADIMI

334 plemenitimi poslanstvi, ki pomembno krojijo prihodnost dejanskega znanja in kulturne ravni družbe. Z nasprotnim zgledom in v nasprotnem vzdušju je sicer možno izvajanje raznih projektov, smernic in programov v imenu boja proti sovražnim, nesolidarnim in izključno tekmovalnim odnosom, da bi v okviru birokratskih zadev narisali kljukice, ki naj bi označevale neko opravljeno delo. Vendar z vidika pristnega in resničnega interesa narisane kljukice zagotovo ne bodo v praksi zvenele prepričljivo ali celo ustvarile dejansko pozitiven rezultat. Raznim igram z dobrimi nameni v resnici ne verjamejo niti tisti priložnostno prilagodljivi in pridni učenci, ki učiteljem godijo v navideznem pozitivnem sodelovanju in kimanju, kaj šele odkrito neprilagodljivi ali manj vodljivi učenci. Ko se vrata prostora, v katerem se odvijajo predložene pedagoške igre, zaprejo, se za prilagodljive in neprilagodljive učence povsem enako odprejo vrata v drug in drugačen svet – v svet dejanske prakse, skregan s teorijo, ki ne upa ali noče pogledati resničnosti v oči. Učitelji in učiteljice pogosto javno potožijo, da so ob preobremenjenosti hkrati še krivično obtoževani tudi za primitivno in nasilno obnašanje učencev, ki se sploh ne dogaja na območju šolskih ustanov, ampak tam zunaj, nekje na ulici ali v diskoteki. No, to je ta razlika med igro izvajanja teorije v prilagojenem okolju in prakso v resničnem okolju, tam zunaj. Gre za iste osebe, za iste učence »tam notri« in »tam zunaj«, ki preočitno ne dojemajo resno metod »tam notri« in jih še manj ponotranjajo. Od kod neki ideja, da je pomembno le dogajanje v določenem prostoru, kjer določene osebe rade v miru službujejo, in ne dejanski dosežki na področju socializacije domnevno poklicno nadarjenih in usposobljenih uslužbencev? Uspešna zloraba vloge žrtve Kako relativno je osebno doživljanje lastnega položaja, prevzemanja vloge v družbi in osebne postavitve v prostor, priča ravno uporabnost pojma žrtve v primeru narcističnega ali na druge načine nasilnega značaja posameznika ali kolektiva. Če manipulatorju propadejo razne graciozne in nasilne možnosti nadvladovanja, postane tudi prostovoljna postavitev v vlogo žrtve le priročno izvajanje tehnik čustvenega izsiljevanja, pridobivanja aplavzov širše naivne podpore, ugajanja, osebnih koristi in nadvladovanja vseh, ki so ob tem lahko oškodovani ali deležni kršenja njihovih pravic in svoboščin za ceno dobička ali ugodja spretnih uporabnikov zlorabe osebnih travm, bolečin ali formalno evidentirane diskriminacije. Živimo v obdobju in prostoru, ko postaja tovrstna oblika uveljavljanja koristi ali izsiljevanja brezbrižnosti do pravic in počutja drugih pravzaprav že trend v imenu bučnega aktivizma. Transspolna ideologija je s svojimi vzvodi blokiranja komunikacije, zlorabe pojma žrtve, ignorance do znanstvenih dejstev, kršenja pravic žensk in otrok ter s politično podprtostjo ob večinskemmolku stroke, ki ni ideološko ugrabljena, le tipičen primer. Tisto, kar se lahko z vidika empatičnega pogleda na svet dojema kot negativna kritika nasilne osebe zgolj zaradi opozorila na destruktivno obnašanje, pomeni v svetu osebnostno motene nasilne osebe pravzaprav pohvalo, priznanje za premoč in uspešen razvoj dogodkov v smeri namena. Jamranje o povzročanju bolečine, krivice ali škode zveni v ušesih povprečnega »bullyja« kot radostna simfonija. Po njegovemmnenju nihče na svetu ne trpi bolj kot on sam, in je zato odvezan moralne dolžnosti sočutja do drugih. Če nasilna in neempatična oseba z namenom poraza svojega plena in/ali pridobivanja nezasluženih osebnih koristi celo uspešno zlorablja vzvode samopomilovanja, postaja toliko bolj suverena in samozavestna pri nadvladovanju celotne okolice, ki brez ustreznega zaznavanja stanja ali z neustreznimi načini ravnanja pravzaprav pomaga narcističnim in psihopatskim nasilnežem pri doseganju njihovih neupravičenih in razdiralnih ciljev v vseh porah družbe. V fazi odraščanja, ko mladostniki še iščejo in hkrati gradijo lastno identiteto, je razočaranje nad svetom odraslih, ki svoje vloge usmerjevalcev socializacijskega procesa ne izvajajo suvereno, čuječe, lucidno in posledično

RkJQdWJsaXNoZXIy MjQwNzY=