SOČUTNI JEZIK MED MLADIMI

325 DIC Kinder Opisali bomo konkretni dogodek, vzgojno situacijo, s katero smo se srečali in spoprijeli v DIC-u. Lotili smo se je v skladu s konceptom, na način in z orodji, ki smo jih sicer uporabljali pri delu v projektu. Akcijo smo poimenovali DIC Kinder. Gre za prenovitev naslova globalne spletne platforme za zmenke Tinder, ki v povezavi z aplikacijo Tellonym omogoča uporabnikom spletno anonimnost. Identiteto uporabnikov pozna administrator profila na Instagramu, ki izbira, objavlja, lahko tudi pritika svoje komentarje in podobno. Uporaba platforme je med mladimi zelo pogosta, posebej v vzgojno-izobraževalnih zavodih, osnovnih in srednjih šolah, kjer pogosto prihaja do zlorab, sovražnega govora ter spletnega nasilja. S takšnimi zlorabami, ki so prestopile okvir zaprte skupine na Instagramu, smo se soočili tudi v Dijaškem domu Ivana Cankarja v Ljubljani. Kontekst in ozadje V začetku šolskega leta 2019/2020 je skupina dijakov v domu na družbenem omrežju Instagram odprla profil DIC Tinder. Profil, ki je v začetku služil spoznavanju med mladostniki, je sčasoma prerasel v profil, kjer so začeli prevladovati žaljivi in posmehljivi zapisi. Izpostavljeni so bili posamezni dijaki, sčasoma tudi delavci doma. V igro zmerjanja in zbadljivk se je zapletel tudi eden od varnostnikov, zaposlen v najeti varnostni službi, ki je za dijaški dom ob varovanju opravljala tudi receptorsko delo. Na dogajanje na profilu smo bili vzgojitelji opozorjeni, najprej s strani dijakov, potem pa tudi s strani njihovih staršev. Ker je bil profil odprtega tipa, je bilo mogoče objave brez težav pogledati in jim slediti. Kot že omenjeno, je bil dober del sporočil žaljiv in opolzek. Dogajanju smo posebno pozornost posvetili člani projekta #ASTTNP (»a si tudi ti not padu«). Iskali smo primeren način in strategijo, kako se lotiti težave. Za začetek smo se za nasvet obrnili na spletni portal Spletno oko. Preusmerili so nas na organizacijo Safe.si. Dogovorili smo se za izvedbo predavanja Spletno nasilje in ustrahovanje, ki ga je v začetku marca 2020 izvedla njihova sodelavka Eva Koprivc. Dijakom je predstavila oblike spletnega nasilja in posledice nepremišljenega ravnanja na spletu. Da bi predavanje in dogajanja v zvezi s spletnim nasiljem, ki se je dogajalo znotraj naših domskih zidov, doseglo namen, je bilo treba pred njegovo izvedbo pritegniti pozornost čim večjega števila dijakov. Cilj je bil doseči predvsem dijake, ki so bili sledilci, »uporabniki« omenjenega profila. Postavilo se nam je vprašanje, kako doseči pozornost teh dijakov. In po premisleku smo se odločili za » artivistično « akcijo, ki je potekala v več korakih. Razstava, predavanje, anketa in zaokrožitev akcije Prvi korak je bil postavitev razstave. Uporabili smo jo kot provokativen medij, da bi pritegnili pozornost, izpostavili problem ter dosegli ciljno publiko: aktivne in pasivne sledilce profila ter tudi druge dijake v DIC-u, da bi se, med drugim, udeležili predavanja o spletnem nasilju. Razstavo smo postavili na najbolj frekventni lokaciji v dijaškem domu, na stekleni steni ob jedilnici. Razstavljen je bil izbor nesramnih in drznih objav, pri čemer smo poskrbeli, da so bila imena

RkJQdWJsaXNoZXIy MjQwNzY=