SOČUTNI JEZIK MED MLADIMI

324 4.16 KUD Pozitiv – DIC Drago Pintarič DIC Tinder in (ne)varni splet Sovražni govor je danes najtesneje povezan z novimi mediji in družbenimi omrežji. Ti omogočajo »lahkotnost« izražanja mnenj in stališč, ki praviloma temeljijo na predsodkih. Pogosto imamo opravka z neodgovorno, (ne)zavedno škodoželjno zabavo, s svojevrstnim mobingom, ki se giblje na meji neprimernosti in žaljivosti in jo brez zadržkov prestopa. Dejansko gre za zasvojenost, v tem primeru nekemično, manj opazno in težje prepoznavno ter ozdravljivo. Od leta 1997 do leta 2015 je KUD Pozitiv, ki deluje v okviru Dijaškega doma Ivana Cankarja, neprekinjeno izvajal projekt preprečevanja zasvojenosti z nedovoljenimi drogami s pomenljivim naslovom Pozitiv proti pozitHIVu. Leta 2016 smo se člani omenjenega projekta udeležili mladinskega posveta Digitalno delo v mladinskem polju, ki ga je organiziral Urad Republike Slovenije za mladino. Posvet je bil s svojimi delavnicami povod za modifikacijo projekta ter preusmeritev na področje virtualnega. Vse opaznejši so postajali stranski učinki novih tehnologij, z vso paleto novih nevarnosti in zlorab, ki so kot oblika nove zasvojenosti počasi začele prevladovati med mladimi. Sledili so projekti Nekemične zasvojenosti med dijaki (2016 in 2017); #ASTTNP /asituditinotpadu (2018, 2019 in 2020) ter aktualni projekt Spletne zanke (2021, 2022 in 2023), ki ga izvajamo trenutno. Začetni kritični pristop in osvetljevanje negativnih posledic (zlo)uporabe novih tehnologij smo kmalu nadomestili s proaktivnim in vsebinskim pristopom njihove uporabe. Temu so botrovali pedagoški in pragmatični razlogi, saj odklonilno stališče do novih tehnologij, ki prežemajo polja družbenega in ekonomskega življenja, zveni hipokritsko. Dejstvo, da novo tehnologijo, vključno z njenim »razvedrilnim« delom, uporabljamo vsi, je resničnost, ki je ne moremo spregledati. Poudarjanje » zlouporab « in nevarnosti za mlade v tem pogledu deluje kot moraliziranje ter onemogoča pristen stik z mladimi, ki je za pedagoško delo ključen. Nove okoliščine, ko so se mladi začeli iz fizičnega odmikati v virtualni svet, so narekovale potrebo po seznanjanju, učenju in tudi uporabi novih orodij ter aplikacij, ki jih uporabljajo mladi za razvedrilo in zabavo. Dijaški dom Ivana Cankarja

RkJQdWJsaXNoZXIy MjQwNzY=