SOČUTNI JEZIK MED MLADIMI
322 Slika 4: Utrinek iz dialoške delavnice za mlade Pogled naprej Po dosedanjih izkušnjah z izvajanjem projekta se že kaže nekaj možnih nadaljnjih korakov. Možen je razvoj didaktičnega koncepta dialoške sposobnosti mladih oziroma njihove dialoške kapacitete, na primer v obliki testa. Ta bi lahko meril, koliko so mladi pripravljeni na dialog. Pri tem bi bile verjetno v ospredju lastnosti, kot so odprtost in potrpežljivost, sposobnost empatičnega poslušanja, pogled na edinstvenost vsake osebe, sposobnost videti svoj nahrbtnik, sposobnost reguliranja svojih čustev ipd. Verjetno bi se izkazalo, da dialoško kapaciteto mladih ogrožajo mnogi dejavniki, ki so jim izpostavljeni mladi: nekemične zasvojenosti, pomanjkanje dobrih zgledov, pomanjkanje dobrih primerov prakse, izpostavljenost nestrpnim govoricam, občutek, da jih le redko kdo zares sliši, saj si tudi med seboj pogosto pošiljajo zgolj kratka sporočila. Mladinskim delavcem, ki si prizadevamo za sočutnejši govor in več dialoga, pa gre v prid dejstvo, da kakovosten dialog po nekaj vloženega napora prinaša različne občutke zadovoljstva. Občutek slišanosti, občutek zmožnosti izraziti svoja občutja, predvsem pa skupno ustvarjanje rešitve ali pogleda, ki je boljši od mojega in boljši od tvojega! Ponudimo mladim priložnosti za kakovosten dialog in jim omogočimo doživeti zadovoljstvo, ki se ob takšnem procesu sprošča.
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy MjQwNzY=