SOČUTNI JEZIK MED MLADIMI
321 poglede na svet in lahko ljudi bolje spoznaš ter se z njimi povežeš. RES RES RES mi je bilo všeč — Meni je bilo všeč, ker smo si lahko delili svoja mnenja in razpravljali o temah, ki so nam bile nasprotne, in da smo prišli v skupino z nekom, ki ga mogoče nismo toliko poznali, in ugotovili njegovo mišljenje. Superrrrr je bilo. — Res me je spominjalo na pogovore, ki jih imamo doma. Bilo je pozitivno. Lahko bi še nadaljevala pogovor, verjetno ni bilo konec tem, o katerih sva debatirala. — Super. Ker vidiš različnamnenja. Pozitivno je to, da so naključne osebe, negativne stvari ni bilo. — Pogovor je bil konstruktiven. Čeprav mi ni uspelo razumeti temeljev argumentov svojega sogovorca, menim, da je človeški um presenetljiv. Menim, da je drugega resnično razumeti težko, skoraj nemogoče opravilo. Vse ocenjujem kot pozitivno. Kako lahko ocenim drugega kot slabega? Tega, kar je drugi doživel, jaz nikoli ne bom. Priprava mladih na dialog Dialoški dogodek lahko obogatimo tudi s pripravo mladih na dialog v obliki delavnice. Pri tem nam lahko služijo različne metode, predvsem takšne, ki spodbujajo, da mladi stopijo iz svoje cone udobja, se spustijo v komunikacijo z drugače mislečimi, sodelujejo in odkrivajo drug o drugem nove, včasih presenetljive stvari. Predvsem pa ustvarjajo prostor spoznanju, da drugačnost ni le razlog, da se ločujemo in oddaljujemo, pač pa tudi medsebojno bogatimo in zmoremo več in bolje. Tu je nekaj predlogov takšnih metod: — Baranga: mladi se razporedijo za štiri različne mize, kjer jih čaka igra z igralnimi kartami. Igra je povsem enostavna. Za vsako mizo postavijo pravila igre in igrajo nekaj minut. Po nekaj minutah po eden izmed udeležencev vsake mize zamenja prostor: gre igrat za sosednjo mizo. Tam pa veljajo druga pravila, ki jih mora ugotoviti brez besedne razlage. Treba je dobro opazovati, se prilagoditi in prevladati lastna občutja, da poznaš pravila igre, kar je en tak mali kulturni šok s spoprijemanjem z drugačnostjo. — Pot življenja: vsak nariše svojo življenjsko pot in na njej označi prelomnice, dogodke, ki so ga/jo spremenili. Mladi drug drugemu predstavijo svoj izdelek, da bi drug pri drugem bolje cenili korake, ki so jih že prehodili, in bolje razumeli, zakaj nekdo razmišlja tako, kot razmišlja. — Dražba vrednot: mladi se razporedijo v več taborov in licitirajo vrednote, ki se jim zdijo pomembne. Med seboj se zmenijo, katere so te vrednote in koliko denarja so pripravljeni dati zanje. Ko sestavijo svoj nabor vrednot, predstavijo program delovanja, ki bi zajemal vse priborjene vrednote. Delavnico lahko postavimo kot pripravo na dialoški dogodek ali pa po samem dialoškem dogodku –kot refleksijo in abstraktno konceptualizacijo dialoga.
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy MjQwNzY=