SOČUTNI JEZIK MED MLADIMI
VSEBINA UVODNA BESEDA Dr. Vinko Logaj, minister za vzgojo in izobraževanje Kakovostno izobraževanje in sočutni državljani sta pogoja za doseganje varnosti in blaginje ..................... v UVODNA BESEDA Tina Kosi Uvodna beseda ................................................................................... vii RECENZIJA Majda Hrženjak , Preseganje sovraštva z opolnomočenjemmladih za enakost v različnosti . ........ ix RECENZIJA Mitja Sardoč , Sovražni govor: na zatožni klopi . ............. xii 1 VLADNE USTANOVE ................................................................. 1 1.1 Urad RS za mladino , Nataša Lombergar: Prizadevanja Urada Republike Slovenije za mladino med kampanjo Ne sovražnemu govoru med letoma 2018–2024 .............................................................................. 3 1.2 Ministrstvo za vzgojo in izobraževanje , Petra Bevek: Služba za digitalizacijo izobraževanja Sooblikujmo prihodnost mladih: šola kot temelj varne in povezane skupnosti ........................................................ 7 1.3 Ministrstvo za zdravje, Direktorat za javno zdravje , Mateja Markl: Javnozdravstveni pristop k medvrstniškemu nasilju in strategije za krepitev duševnega zdravja in preventive škodljivih vedenj pri mladih ......................................................... 12 1.4 Ministrstvo za visoko šolstvo, znanost in inovacije , Jernej Širok: Posebnosti odzivanja na sovražni govor v visokem šolstvu ..................................... 20 1.5 Nacionalni inštitut za javno zdravje , Domen Kralj, Nuša Crnkovič: Od sovražnega govora do duševne stiske: kako zaščititi mlade in graditi odpornost ......................................................................... 25 1.6 NIJZ, Območna enota Celje , Domen Kralj in drugi; Fakulteta za družbene vede UL , Marjan Cugmas: Pot do spoštljivih odnosov in osebne rasti skozi program To sem jaz ................................ 33 1.7 Ministrstvo za digitalno preobrazbo , Mojca Štruc: Mesec boja proti medvrstniškemu nasilju in sovražnemu govoru na spletu .............................. 38 1.8 Ministrstvo za pravosodje , Nina Koželj, Pravna ureditev in mehanizmi pregona sovražnega govora ............................................................................. 44 1.9 Ministrstvo za notranje zadeve , Nina Ukmar Mezinec: Kazniva dejanja mladih s področja sovražnega govora in priporočila policije ........................ 49 1.10 Ministrstvo za kulturo , Lenart Jurij Kučić: Za zamejevanje sovraštva v novem informacijskem okolju ključne prav “mehke” politike spodbujanja dobrih praks ........................................................................................... 53 2 NEODVISNI DRŽAVNI ORGANI ............................... 57 2.1 Varuh človekovih pravic , Simona Drenik Bavdek, Miha Horvat: O svobodi izražanja, etiki javne besede in preprečevanju sovražnega govora v Sloveniji z vidika Varuha človekovih pravic Republike Slovenije .......................................................................... 59 2.2 Zagovornik načela enakosti , Miha Lobnik: Kako mlade zavarovati pred diskriminacijo na spletu? ............ 67 3 ZNANSTVENO - STROKOVNI PRISPEVKI .......................................................................................... 71 3.1 Opredelitev in trenutno stanje ............................... 71 3.1.1 Veronika Bajt: Zakaj je sovražni govor težava? .............. 73 3.1.2 Mitja Černko: Pregled literature o krepitvi prosocialnosti med mladimi ....................................................... 80 3.1.3 Miran Lavrič: Sovražni govor in sorodne oblike nasilja v kontekstu širših družbenih trendov ..................................................................................................... 95 3.1.4 Karmen Mlinar: Izgubljeni glasovi sočutja. Nekaj misli o z(a)grešenem v vzgoji in o iskanju poti naprej ............................................................................................ 101 3.1.5 Metod Žunec: Jezikovni in besedotvorni uvidi slovenščine o pojmovanju sovraštva in sočutja ........... 107 3.1.6 Barbara Neža Brečko: Spletno sovraštvo kot oblika spletnega nasilja - stanje v Sloveniji ............ 116 3.1.7 Maša Rolih: Razumevanje in preprečevanje sovražnega govora med mladimi v okviru družbenih omrežij ........................................................................... 125 3.1.8 Mateja Centa Strahovnik: Sovraštvo in sočutje v digitalnem svetu: identiteta, umetna inteligenca in vrline ..................................................... 133 3.1.9 Minea Rutar: Spodbujanje digitalnega zdravja in sočutne uporabe spletnih družbenih omrežij med mladimi ........................................... 141 3.2 Globlji izvori in širši dejavniki .............................. 151 3.2.1 Katja Košir: Razred danes je družba jutri: preprečevanje medvrstniškega nasilja in oblikovanje pozitivne vrstniške kulture kot dve plati iste medalje .................................................................... 153
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy MjQwNzY=