SOČUTNI JEZIK MED MLADIMI
269 Ideje za javne dogodke so dali mladi, zato je bila tudi zavzetost za izvedbo vedno prisotna. Vloga odraslih je bila, da smo se z njimi najprej pogovarjali o tem, kaj je nasilje, katere vrste nasilja poznamo in kako ukrepati v primeru nasilja. Pogovori so potekali največkrat z uporabo metode kroga, pri tem pa smo uporabljali različna orodja: lego kocke, risanje, zgodbe, vizualizacijo itd. Šele po nekaj mesecih skupnega raziskovanja teme nasilja smo začeli načrtovanje, pripravo in zasnovo dogodkov. Odrasli smo ves čas nudili podporo kot facilitatorji procesa, bili pa smo prisotni tudi na dogodkih, vendar le kot opazovalci. Dijaki in dijakinje so izvedli različne dogodke: delavnice za učence osnovnih šol na temo nasilja, delavnice za sovrstnike na svoji srednji šoli in okroglo mizo na temo medvrstniškega nasilja, ki so jo vodili sami. 6 Skupno vseh trem dogodkom je bilo zadovoljstvo mladih ob koncu. V pripravo dogodkov so vložili veliko energije, truda in časa. Za marsikoga je bila izvedba delavnice ali vodenje okrogle mize z gosti iz policije, dijaškega doma in centra za socialno delo tudi pot premagovanja lastnih strahov, predpostavk o tem, česa so sposobni in kaj jim lahko uspe. Ob koncu projekta smo skupaj proslavili uspeh in opravili refleksijo naših skupnih srečanj in dogodkov. Vsi dijaki, ki so bili vključeni, so poudarili, da jim je bil najbolj všeč način dela, povezanost, ki so jo čutili med seboj ob koncu projekta, ter ustvarjanje časa in prostora za pogovor o temi, s katero se srečujejo vsak dan. 3. Kako načrtovati in začeti izvajati dejavnost na način Art of Hosting »Začnite tam, kjer ste. Uporabite, kar imate. Naredite, kar lahko.« — Arthur Ashe v Sandfort in Sterling (2023) Učinkovito načrtovanje je ključnega pomena za ustvarjanje prostora, v kateremmladi lahko sodelujejo, so zavzeti in proaktivni. Pri načrtovanju si lahko pomagamo z naslednjimi koraki: — razmislek o okoliščinah : kakšna je potreba, kdo so udeleženci, trajanje in prostor srečanja; — določitev namena : začnemo z jasno opredelitvijo namena. Postavimo si vprašanje, kaj želimo doseči s srečanjem, delavnico, izvedbo ure, načrtovanjem sprememb, projektom itd. Jasen namen pomaga načrtovati in kasneje tudi facilitirati proces ter ohraniti osredotočenost udeležencev; — razmislek o rezultatih : ko govorimo o rezultatih, imamo v mislih dve vrsti rezultatov, vidne (na primer: zapis idej, plakat, predstavitev, fotografije itd.) in nevidne rezultate (na primer: krepitev povezanosti, razvoj veščin, razumevanje snovi, spodbujanje razmisleka in refleksije itd.); — izbira metode in postavljanje močnih vprašanj : izbira metode in vprašanj, ki se uporabijo kot povabilo k pogovoru, naj bodo skladna z namenom in rezultati srečanja. Na primer, metoda svetovna kavarna je odlična za generiranje idej, metoda kroga spodbuja poslušanje, metoda odprtega prostora omogoča mladim, da sami kreirajo svoj urnik in izberejo teme, ki so jim pomembne; — izbira oziroma ureditev prostora : pri načrtovanju upoštevamo tudi razmislek o tem, kakšen fizičen in čustven prostor želimo ustvariti. Okolje naj spodbuja odprtost in interakcijo, prisotna naj bo naravna svetloba, na voljo naj bodo različni materiali in pripomočki; — razmislek o zbiranju ključnih rezultatov pogovorov (žetev uvidov) in naslednjih korakih : v žetev pogovorov lahko vključite mlade v skupini, druge odrasle ali pa rezultate 6 sola.amnesty.si/novice/akcije-mladih-proti-nasilju-nad-zenskami.html
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy MjQwNzY=