SOČUTNI JEZIK MED MLADIMI
267 empatija, voditeljstvo, prevzemanje pobud, upravljanje virov itd. Te veščine so ključne za osebno rast in nadaljnji poklicni razvoj. — Ustvarjanje medvrstniške kulture skrbi in sodelovanja : s poudarjanjem poglobljenega poslušanja, spoštljivega dialoga, vzajemne podpore in ustvarjanja možnosti, da se mladi spoznajo na način brez obsojanja, se prispeva k ustvarjanju pozitivnega in skrbnega okolja. To pomaga mladim, da cenijo različne poglede in gradijo močnejše, bolj sočutne odnose. Evropski projekt StandByMe 2.0.(Stoj mi ob strani) je v Sloveniji potekal v okviru Šole človekovih pravic Amnesty International Slovenije ( sola.amnesty.si ) . Projekt je trajal dve leti, v letih 2022–2024, pomemben cilj pa je bilo izobraževanje za odpravo nasilja nad ženskami in dekleti. Ena izmed aktivnosti projekta so bile tudi delavnice za mlade in srečanja mladinskih skupin, ki so na treh slovenskih šolah potekala v okviru obšolskih dejavnosti v šolskem letu 2023/24. Mladi so se med šolskim letom redno udeleževali srečanj, ki so potekala na participativen način, in sooblikovali javne dogodke v lokalni skupnosti, na katerih so se osredotočili predvsem na medvrstniško nasilje. Poleg tega so pripravili priporočila za oblast za boj proti nasilju nad ženskami in dekleti na spletu ter v fizičnem svetu. 4 2. Vpliv načina Art of Hosting na vlogo odraslih in vloga mladih: preokvirjanje in iskanje novih možnosti sodelovanja ter dela z mladimi »Novi način mišljenja je bistven za preživetje in razvoj človeštva. Opustiti moramo tekmovanje in zagotoviti sodelovanje.« 5 Art of Hosting kljub svoji odprtosti in sodelovalni naravnanosti velikokrat pomeni izziv za odraslega glede njegove tradicionalne vloge pri delu z mladimi. AoH namreč prehaja od direktivnega k bolj participativnemu, spodbujevalnemu in soustvarjalnemu modelu dela z mladimi. Dodatni izziv ali pa priložnost za spremembo leži tudi v dejstvu, da nas AoH povabi iz cone udobja v cono učenja in včasih tudi cono panike. Pri izvajanju AoH se namreč spoprimemo s preokvirjanjem številnih konceptov, ki so v nas globoko zakoreninjeni, ko delamo z mladimi in za mlade. — Od avtoritete k mentorju in facilitatorju : AoH nas spodbudi, da stopimo s piedestala avtoritete, odločevalca, strokovnjaka v vlogo mentorja oziroma facilitatorja, ki s svojim strokovnim znanjemmladim stoji ob strani ter jih spodbuja. To pomeni, da ustvarimo prostor, kjer so glasovi mladih slišani in cenjeni in kjer odrasli vodimo proces, ki nudi prostor tako za strukturo kot tudi za fleksibilnost (v žargonu AoH temu prostoru rečemo prostor “kaoreda”, prostor med kaosom in redom). Odrasli kot mentorji in facilitatorji hkrati tudi omejimo svoj nadzor in zaupamo mladim. — Definicija uspeha : v tradicionalnem okolju se uspeh velikokrat meri s tem, kako dobro in uspešno mladi sledijo navodilom odraslega oziroma ali dosegajo vnaprej določene rezultate, ki jih določamo odrasli. AoH tovrstno miselnost izziva z novo opredelitvijo uspeha, saj uspeh pomeni kakovost sodelovanja, moč povezanosti in učenje, do katerega pridemo v procesu dela z mladimi. — Od premoči k soustvarjanju : kljub zavedanju moči, ki jo imamo pri delu z mladimi odrasli, svojo moč, včasih tudi v “veri dobrih namenov”, spremenimo v premoč, pomoč, vsemoč, lastno in tujo nemoč. AoH nas spodbudi, da si zavestno prizadevamo za soustvarjanje, »somoč« oziroma izenačitev moči in odgovornosti. 4 sola.amnesty.si/novice/kako-se-soociti-z-nasiljem-na-podlagi-spola-in-ga-prepreciti.html 5 Povzeto po Einstenu iz: quora.com/Who-said-you-cannot-solve-a-problem-using-the-same-level-of-thinking-that-created-it
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy MjQwNzY=