SOČUTNI JEZIK MED MLADIMI
262 ko nekdo govori in ga poslušajo brez obsojanja. Tako ustvarjamo kulturo sočutja , kjer se spoznavamo in presenečamo. Ustvarjamo kulturo, ki se uči iz danosti in je odprta za potrebe prihodnosti, v dobro tako oseb kot družbe, saj osebe odprejo svoj um, svoje srce in svojo voljo (Scharmer, 2009). Večkrat si kolegi podelimo med seboj izkušnjo, da pridejo ljudje skupaj, da se spoprimejo z izzivom, v katerem nikomur ni jasno, kaj je potrebno. Ko zaključijo krog, jim je odgovor jasen, ne da bi potrebovali dodatne razprave. »Pred tem pri svojem delu v vzgoji in izobraževanju še nisem izkusil, da bi me kolegi, ko smo vsi zbrani v zbornici, res poslušali in me ne obsojali. V krogu pa to lahko izkusim.« — Eden od učiteljev, udeležencev 7-dnevnega mednarodnega usposabljanja o uporabi neformalnih metod v šolskem okolju »Udeleženec, mlada oseba, je večino časa na 5-dnevnem usposabljanju izražal nezadovoljstvom nad hitrostjo, čudnimi idejami, nad nesodelovanjem itd. Vsak dan smo naredili prijavni in odjavni krog in tudi sicer uporabljali metodologijo, ki sloni na metodi kroga. Ob koncu je udeleženec presenetil vse – opravičil se je za svoje vedenje, saj je spoznal, da je imel kar nekaj napačnih predpostavk. Zahvalil se je za to priložnost. Pozneje je postal eden bolj povezovalnih ljudi v okolju, kjer je deloval.« — Izvajalka metode kroga, praktikantka AoH Ko se pogovarjamo tako, poglobimo zavedanje, da ni treba vedno priti do ugotovitev. Včasih je dovolj že to, da vidimo, kje smo. »Ker so se vsi slišali, vedo, kaj narediti«. (Trepat Pont in Baeck, 2024) Viri Arthur, M.-A., Kržišnik, R., Prijanovič, D., Pugelj, T., Vrhunc, N., Oblak, A., Kovač, J., Rebolj, J., Cepuš, A. in Duret-Nauche, F. R. (2014, maj). Gradiva usposabljanja . Umetnost participativnega vodenja, Olimpijski center v Planici. drustvo-moderatorjev.si/dogodki/pretekli-dogodki/umetnost- participativnega-vodenja Baeck, R. (2022). Collective Presencing: an emerging human capacity - What becomes possible when we are truly present together (elektronska knjiga). Samozaložba. book.collectivepresencing.org/index.html Baldwin, C. in Linnea, A. (2001). Temeljna vodila za ustvarjanje kroga . The Circle Way. www.thecircleway.net/circle-way-guidelines Baldwin, C. in Linnea, A. (2010). The Circle Way: A Leader in Every Chair . Berrett-Koehler Publishers. Belc, S. in Oblak, A. (2021). Prostor dialoga. V M. Cepin (ur.), Kaj pa, če bi mi...? Kako spodbujati pobudništvo mladih? (str. 201–223). Socialna akademija. socialna-akademija.si/wp-content/ uploads/inkubator40_prirocnik_compressed_compressed.pdf Corrigan, C. (2006). The Tao of Holding Space: 81 short chapters on facilitatingOpen Space . Samozaložba. www.chriscorrigan.com/parkinglot/the-tao-of-holding-space/ Gerard, G. in Ellinor, L. (2001). Dialogue at Work: Skills for Leveraging Collective Understanding . Pegasus Communications. Jordan, M. in Baldwin, C. (2016). Understanding Shadow and Projection in Circles and Groups . The Circle Way. www.thecircleway.net/s/Understanding-Shadow-and-Projection.pdf Kiriakakis, K. (2013). Mused: A day at the park . Kiriakakis. kiriakakis.net/%20comics/mused/a-day- at-the-park Kronegger, S. (2008). Kratki trening komunikacije (materiali) . Društvo za razvijanje preventivnega in prostovoljnega dela; Slovenska filantropija.
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy MjQwNzY=