SOČUTNI JEZIK MED MLADIMI

261 o tem, da bo nekdo nekaj storil. Pred zapisom v (digitalno) beležnico, ki je za vpogled na voljo vsem članom, zapisnikar z udeležencem preveri, ali lahko ravnokar izrečeno zapiše kot nalogo, cilj, zavezo, odločitev ali dogovor. Ta praksa se lahko pogosto uporabi tudi kot vzpostavljanje bolj stabilnega »skupinskega spomina«, kjer se lahko v primeru nestrinjanja na pregleden in legitimen način resnica preveri v skupni beležnici. V (digitalni) beležnici se lahko na preprost način sčasoma nabira dragocena zgodovina kroga, tudi v obliki zvočnih, slikovnih ali video posnetkov s srečanj, posrečenih citatov, pomembnih uvidov, prelomnih trenutkov, o vprašanjih, procesih, odločitvah ali namerah, h katerim se člani kroga želijo vrniti, ipd. Ker vsebino v krogu prispevajo vsi, se udeleženi učijo prevzemati odgovornost – za proces, odnose, načrtovano dejavnost ipd. Ker končnega izida ne določi gostitelj, lahko udeleženci vplivajo na usmerjanje skupinske pozornosti bližje smeri, ki je pomembna zanje osebno. In pri tem intimno izkušajo, kako ključno in donosno je sodelovanje in soustvarjanje pri uresničevanju možnosti in projektov, ki jih nikoli ne bi zmogli sami. Seveda je naravno, da ob koncu kroga ni vse vsem jasno, da kdo ni prispeval toliko, kot je želel, da ostane neka mera napetosti. Pri tem je ključna vloga potrpežljivosti in poguma, da se osvobodimo spon, ki smo jih vajeni – obsojanja, sramu, krivde tako do drugih kot do sebe –, in da se odpremo radovednosti in ustvarjalnosti. Udeleženci opazujejo, kaj se dejansko odvija v skupini, kako se (ne) skladajo besede in dejanja gostitelja in drugih udeležencev, saj jih zanima, v kolikšni meri lahko zaupajo in v kolikšni meri so se pripravljeni odpreti. Ta proces pri udeležencih s predhodnimi negativnimi izkušnjami pogosto traja dlje časa, da začnejo zaupati in se počutijo dovolj varne. Šele ko večkrat izkusijo, da so raznolika mnenja sprejeta, in ne prihaja do obsojanja, se lahko bolj polno prepustijo in vključijo v proces. »Med kroženjem se bo skupinski proces sesul in preoblikoval, sesul in preoblikoval. Potrebno bo uravnovesiti krog, zaceliti odnose, se naučiti svojih lekcij in ponovno zaupati«. (Baldwin in Linnea, 2001) 8. Zapiranje, zaveze in p(r)oslavljanje Ko se krogu dodeljeni čas začne iztekati, je gostitelj odgovoren, da začne zapirati odprte procese ali jih prenašati na prihodnja srečanja. Zaključek kroga je pomemben trenutek, ko skupina povzame ključne vpoglede, odločitve in dogovore, ki so bili sprejeti. Poleg tega je to čas za proslavljanje, poslavljanje ali sklepne intenzivne izkušnje. Ta prostor je ključen, da se dinamika kroga lahko organsko razvija. Ne nazadnje je najboljša priložnost, da vsak udeleženec oblikuje namero o tem, kako lahko v svoje življenje vpelje sveže izkušnje, spoznanja ali odločitve. Možnosti in dolgoročni sadovi uporabe metode kroga Metoda kroga ponuja strukturiran, vključujoč model za strokovnjake, ki delajo z mladimi, saj spodbuja skupnost, zaupanje in deljeno vodenje. Za mlade krog spodbuja samorazkrivanje, aktivno poslušanje in medsebojno spoštovanje, kar jim pomaga razvijati socialne veščine, ki so ključne za osebni in socialni razvoj. Vključitev načel kroženja vodenja in deljene odgovornosti opolnomoči mlade udeležence, saj jim daje občutek lastništva nad njihovimi prispevki in usmerjanjem skupine. Če prevzemamo vlogo gostitelja v krogih, kjer obstaja velika verjetnost težav in travme v populaciji, s katero delamo, oziroma če se v krogu, ki ga gostimo začnejo odvijati globlji procesi, je lahko izjemno dragoceno konceptualno orodje ideja osebnih in skupinskih projekcij in t.i. »senc« (Jordan in Baldwin, 2016). Če prakso kroga vključimo v svoje vsakodnevno delovanje, se lahko spremeni celo vzdušje v skupnosti ali organizaciji (Weisel, 2022). Podporno deluje na ljudi, če je prisotna radovednost,

RkJQdWJsaXNoZXIy MjQwNzY=