SOČUTNI JEZIK MED MLADIMI

250 a. Ponujajmo priložnosti za prostovoljce Nikakor ne smemo pozabiti na družbenokoristno delo kot način spodbujanja empatije in razumevanja. Prostovoljstvo je plemenito in glede na mnogoštevilnost prostovoljskih organizacij pri nas, od gasilcev do planincev, Slovencem zelo pisano na kožo. b. Opozarjajmo na lokalne junake Heroji našega časa, ki jih slavimo, nam morajo biti znani, čim bližje, pozitivni ljudje, in ne pretepači. Njihove dobre zgodbe morajo biti vidne in navdihujoče, ponazarjati morajo sočutje in pozitivne spremembe. 10. Krepimo pozitivni govor Pozitivni govor mora biti slišen in viden, na njem moramo delati vsi ter si prizadevati za njegovo prevlado nad nesramnim, primitivnim, sovražnim in žaljivim govorom. a. Uporabljajmo vključujoči govor Ljudje smo sporazumevajoča se bitja in potrebujemo družbo. Vključujoča družba deluje sredi vključujočega komuniciranja, ki ga je treba skrbno gojiti. b. Pozitivno krepimo Družba mora ceniti in nagrajevati dobro vedenje in komuniciranje, zato je treba ustvarjati okolje, v katerem bo spoštljivo in sočutno komuniciranje deležno pohvale in priznanja. Spoštovanje si samo po sebi zasluži spoštovanje. Ustavna demokratična republika, vključujoča politična skupnost, v kateri vlada vsakokratna večina, samoomejena s spoštovanjem pravic vsakokratnih manjšin, lahko obstaja in se razvija le, če jo ustvarjamo in živimo državljani, ki jo kot takšno priznavamo, cenimo, gradimo in branimo. Takšni državljani si medsebojno priznavamo enako spoštovanje in sočutje, ne pa sovraštva in žaljivosti. Vendar se ljudje ne rojevamo kot takšni državljani, temveč v takšne odrastemo v procesih vkulturjanja in izobraževanja. Po vsem zgornjem pa je vendarle treba dodati, da je pozitivni govor nujen, a ne zadosten pogoj za spoštljivo družbo, takšno, v kateri se ljudje medsebojno spoštujemo. Zavzemanje za pozitivni govor ne sme prerasti v zapovedovanje čezmerno pozitivnega mišljenja, ki bi dušilo kritiko in onemogočalo izmišljanje alternativnih prihodnosti (Collinson, 2012). Kajti ultimativna pravica mladih je, da dvomijo o nas in o sedanjosti. Viri Castells, M. (2007). Communication, Power and Counter-power in the Network Society. International Journal of Communication , 1 (1), Article 1. ijoc.org/index.php/ijoc/article/view/46 Collinson, D. (2012). Prozac leadership and the limits of positive thinking. Leadership , 8 (2), 87–107. doi.org/10.1177/1742715011434738 McNair, B. (2017). An Introduction to Political Communication (6. izd.). Routledge. doi.org/10.4324/9781315750293 Ortega y Gasset, J. (1985). Upor množic (N. Košir, Prev.). Slovenska matica. Thomas, W. I. in Znaniecki, F. (1996). The Polish Peasant in Europe and America: A Classic Work in Immigration History . University of Illinois Press. Verčič, D. (2022). Na začetku in koncu demokracije je (bila) beseda: o politologiji in komunikologiji. Teorija in praksa , 59 (2), 378–385.

RkJQdWJsaXNoZXIy MjQwNzY=