SOČUTNI JEZIK MED MLADIMI
11 sodeluje. Od junija 2024 je v uporabi Protokol o obveščanju in ukrepanju v primeru groženj v vzgojno-izobraževalnih zavodih , 20 ki določa sodelovanje med policijo, MVI in vzgojno- izobraževalnimi zavodi za vzpostavitev celovitega, hitrega in učinkovitega obveščanja ter komuniciranja z javnostmi. MVI redno in zelo dobro sodeluje s predstavniki Ministrstva za notranje zadeve (MNZ) in Policijo. Na skupaj organizirani okrogli mizi 21 so predstavniki Policije predstavili analizo nedavnih groženj in varnostnih incidentov ter dali praktične nasvete za vzgojno-izobraževalne zavode glede obravnave groženj in preventivnih ukrepov. Poudarjena je bila vloga šolskega osebja pri zagotavljanju varnosti ter pomembnost zagotavljanja psihološke podpore za učence, učitelje in starše po incidentih. Problematika medvrstniškega nasilja je obravnavana tudi v novi kriminalitetni politiki države. Le-ta vključuje cilje iz maja 2024 sprejete Resolucije o nacionalnem programu preprečevanja in zatiranja kriminalitete za obdobje 2024–2028 , 22 ki upošteva, da so vzgojno-izobraževalni zavodi prostorsko in varnostno vpeti v lokalne skupnosti. Ključni cilji vključujejo vzgojo za nenasilje, zmanjšanje tvegane in škodljive rabe spleta, opolnomočenje strokovnih delavcev pri zaznavanju in obravnavanju nasilja ter sodelovanje med vsemi pristojnimi deležniki glede sovražnega govora. Na MVI na obravnavanem področju tako delujemo sodelovalno. Preprečevanje medvrstniškega nasilja in sovražnega govora med mladimi zahteva skupna prizadevanja različnih institucionalnih deležnikov, kot so ministrstva, šole, starši in strokovne službe, ter aktivno sodelovanje širše skupnosti. Potreben je nov družbeni konsenz . Obnašanje, odzivanje in hotenja otrok ter mladostnikov so odsev njihovega opazovanja obnašanja odraslih, zgleda, ki jim ga dajemo, ter zahtev, ki jih postavljamo. Podobe in vzorci odnosov v spletnem okolju so pogosto diametralno nasprotni tistemu, kar si želimo, da bi se udejanjilo v fizičnem okolju. Da bi spremenili obnašanje mladih in jih bolje pripravili na digitalno prihodnost, je potrebno celovito delovanje, ki vključuje preprečevanje nasilja ter izobraževanje in usposabljanje vseh sodelujočih v vzgojno-izobraževalnem procesu. Obravnavati je treba vsebine tako imenovane rezilientnosti v šoli in zunaj nje, spodbuditi prakse (samo)omejevanja pri uporabi digitalnih naprav in družbenih omrežij ter okrepiti socialno-čustvene kompetence otrok in mladostnikov. Skrb Ministrstva za vzgojo in izobraževanje je sistemske in strateške narave. Ne samo da skrbno spremljamo in dolgoročno poskušamo utrditi vlogo učitelja, temveč si prizadevamo tudi za celostno vključevanje vseh deležnikov, to so starši, strokovni delavci na šolah, vrstniki ter širša skupnost. Naš cilj je ustvariti varno, vključujoče in spodbudno učno okolje , kjer bodo vsi vpleteni v vzgojno-izobraževalnem procesu – učenci, učitelji in starši – delovali v skladu z načeli sodelovanja, strpnosti in medsebojnega spoštovanja. Preprečevanje medvrstniškega nasilja in sovražnega govora je ključno, zato lahko le skupaj, z usklajenimi prizadevanji institucij in družbe oblikujemo okolje, v katerem bo vsak posameznik lahko v celoti razvil svoje zmogljivosti in se počutil varnega. 20 www.gov.si/novice/2024-06-14-za-varnost-v-solah-podpisan-protokol-obvescanja-in-ukrepanja- v-primeru-groznje/ 21 www.policija.si/medijsko-sredisce/sporocila-za-javnost/sporocila-za-javnost-gpue/121983- skupaj-za-boljso-varnost-v-vzgojno-izobrazevalnih-zavodih 22 www.uradni-list.si/1/objava.jsp?sop=2024-01-1294
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy MjQwNzY=