SOČUTNI JEZIK MED MLADIMI
227 omogočimo s procesom odločanja, ki planetarno blaginjo zastavi kot eksplicitni cilj selekcijskih procesov, poraja raznolike strategije usmerjene v doseganje tega in utrjuje prakse in rešitve, ki se izkažejo kot uspešne z občutljivim prilagajanjem [nižjim] kontekstom. Gre za enak proces zavestne kulturne evolucije, ki že poteka na nižjih ravneh […]. To, da si rečemo »v prvi vrsti semčlovek in prebivalec Zemlje« in se s tako poistovetimo s človeštvom in Zemljo kot celoto, ni nič težje, kot da rečemo »sem [državljan]« ali »[pripadnik določene vere]«. (Wilson idr., 2023) Zavzemanje te miselnosti odpira možnost naši evolucijsko pogojeni naravi, da aktivira in usmeri vse naše zmogljivosti, nagnjenja in možnosti v dobro celote, podobno, kot bi izhodiščno skrbeli (zgolj) zase ali za svoje ljubljene. Ultimativno je treba kot glavno enoto selekcije, raven delovanja, osebnega istovetenja in skupinske pripadnosti sprejeti življenje na planetu kot celoto, s predanostjo zavestni protopijski soevoluciji. Ta usmeritev na srečo ni nova, saj je razvidna že na primer v budistični Bodhisattva poti oziroma zaobljubi k razsvetljenju v dobro vseh zavednih bitij; v krščanski Agape zavezi k ljubezni, ki podpira razvoj; v judovskem konceptu celjenja sveta Tikkun Olam ; v sufistično-islamski Khidma predanosti služenju celoti v obliki altruističnega vodenja; v hinduističnih jogijskih praksah služenja in ljubezni Karma in Bhakti ; in v daoistični Wu-wei nenavezani in sočutni predanosti toku. Viri EFRJ. (2024a, oktober 4). Research reports . The European Forum for Restorative Justice. www.euforumrj.org/en/research-reports EFRJ. (2024b, oktober 4). Restorative Schools . The European Forum for Restorative Justice. www.euforumrj.org/en/restorative-schools EFRJ. (2024c, oktober 6). Manuals and guidelines . The European Forum for Restorative Justice. www.euforumrj.org/en/manuals-and-guidelines Eirdosh, D. in Hanisch, S. (2023). A Community Science Model for Inter-disciplinary Evolution Education and School Improvement. V A. du Crest, M. Valković, A. Ariew, H. Desmond, P. Huneman in T. A. C. Reydon (ur.), Evolutionary Thinking Across Disciplines: Problems and Perspectives in Generalized Darwinism (str. 125–146). Springer International Publishing. doi.org/10.1007/978-3-031-33358-3_7 Embry, D. D. in Biglan, A. (2008). Evidence-based Kernels: Fundamental Units of Behavioral Influence. Clinical Child and Family Psychology Review , 11 (3), 75–113. doi.org/10.1007/s10567-008-0036-x Goldberg, J. M., Sklad, M., Elfrink, T. R., Schreurs, K. M. G., Bohlmeijer, E. T. in Clarke, A. M. (2019). Effectiveness of interventions adopting a whole school approach to enhancing social and emotional development: a meta-analysis. European Journal of Psychology of Education , 34 (4), 755–782. doi.org/10.1007/s10212-018-0406-9 González, T., Sattler, H. in Buth, A. J. (2019). New directions in whole-school restorative justice implementation. Conflict Resolution Quarterly , 36 (3), 207–220. doi.org/10.1002/crq.21236 Hawkins, B., Solei, S., Atkins, P., Styles, R. in Gibbons, S. (2023). The San Antonio Experience: A Case Study of Community Collaboratives (str. 1–51) [Študija primera]. Prosocial World. www.prosocial.world/resources/projects/san-antonio-case-study Hayes, S. C., Hofmann, S. G. in Wilson, D. S. (2020). Clinical psychology is an applied evolutionary science. Clinical Psychology Review , 81 , 101892. doi.org/10.1016/j.cpr.2020.101892 Hayes, S. C. in Sanford, B. T. (2015). Modern psychotherapy as amultidimensional multilevel evolutionary process. Current Opinion in Psychology , 2 , 16–20. doi.org/10.1016/j.copsyc.2015.01.009 Hopkins, B. (2002). Restorative Justice in Schools. Support for Learning , 17 (3), 144–149. doi.org/10.1111/1467-9604.00254
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy MjQwNzY=