SOČUTNI JEZIK MED MLADIMI
207 3.3.1 dr. Zora Rutar Ilc Zavod RS za šolstvo, Oddelek za srednje šolstvo Sočutni pogovori z mladimi v stiski (kaj reči in narediti, kaj raje izpustiti) 1 Na spletni strani Zavoda Republike Slovenije za šolstvo (2024b) na zavihku Stiki s prakso, Varno in spodbudno učno okolje, predstavljamo zbirko infografik, namenjenih učiteljem, vzgojiteljem in vsem, ki delate z mladimi, v pomoč pri podpiranju mladostnikov v duševnih stiskah. Infografike spremljajo kratki videokomentarji avtoric. Zbirko smo pripravili s strokovnjakinjami za duševno zdravje, ki imajo izkušnje pri delu z otroki tako pri šolskem svetovalnem kot pri svetovalno-terapevtskem in kliničnem delu. Pomagate si lahko s kratkim in preglednim okvirom z informacijami o tem, kako prepoznati različne vrste stisk, in z idejami, kako ravnati, zlasti pa, kako se pogovarjati z mladostniki v stiski. Zakaj nagovarjamo vas, čeprav niste nujno odgovorni ali usposobljeni za to? Zato, ker ste pogosto oseba, ki z mladostniki preživi veliko časa, ker vammladostniki praviloma zaupajo, ker predstavljate »pomembnega drugega« in ste tisti, ki pogosto prvi zaznate, da so v stiski. Pri tem pa tudi vam ni lahko, ker ne veste nujno, kaj se mladostniku »dogaja«, kako se »ustrezno« odzvati, in čutite veliko odgovornost. Katerih stisk se dotikamo? — anksioznost — depresivnost — samomorilne misli — žalovanje ob izgubi — motnje hranjenja — psihosomatske težave — panični napadi — samopoškodovalno vedenje — izostajanje iz šole — vrnitev v šolo po dolgotrajni odsotnosti — ogroženost zaradi naravnih nesreč — odvisnost od zaslonov 1 Prispevek je bil v skoraj enaki obliki objavljen v reviji Vzgoja in izobraževanje, 2024, 3. številka, v tematski številki, namenjeni duševnemu zdravju, kjer je problematiki sočutnega govora namenjenih več obsežnih člankov.
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy MjQwNzY=