SOČUTNI JEZIK MED MLADIMI

158 Ustvarjanje in krepitev skupnosti, kjer bi se lahko odrasli, ki predstavljajo otrokom in mladostnikom pomembne druge (pedagoški in drugi strokovni delavci, starši), v sprejemajočem okolju učili bolje vstopati v odnose z otroki in mladostniki, bi moralo biti družbena prednostna naloga. Družbena klima hitrega obsojanja in pripisovanja krivde za antisocialno vedenje otrok in mladostnikov njihovim pomembnim drugim namreč poleg vsega že navedenega še dodatno krepi obrambni odziv umikanja iz odnosov. Ko nad vplivom, ki ga imamo odrasli na vrstniške odnose, obupamo, v šolah – okoljih, ki so ustvarjena na način, da odrasli vodimo skupine otrok in mladostnikov – lahko kar ugasnemo luč. Kljub neugodnim družbenim trendom pa sama trdno verjamem v mirno belo svetlobo, ki sije skozi učiteljevo okno. Viri Gaffney, H., Ttofi, M. M. in Farrington, D. P. (2021). What works in anti-bullying programs? Analysis of effective intervention components. Journal of School Psychology , 85 , 37–56. doi.org/10.1016/j.jsp.2020.12.002 Guzman-Holst, C. in Bowes, L. (2021). Bullying and internalizing symptoms. V P. K. Smith in J. O’Higgins Norman (ur.), The Wiley Blackwell handbook of bullying: A comprehensive and international review of research and intervention, Volume 1 (str. 561–579). Wiley Blackwell. Hellström, L., Thornberg, R. in Espelage, D. L. (2021). Definitions of Bullying. V P. K. Smith in J. O’Higgins Norman (ur.), The Wiley Blackwell handbook of bullying: A comprehensive and international review of research and intervention, Volume 1 (str. 3–21). Wiley Blackwell. doi.org/10.1002/9781118482650.ch1 Košir, K., Špes, T., Horvat, M., Kozina, A., Kranjec, E., Pečjak, S., Peras, I., Pirc, T., Pivec, T., Usenik, J. in Zorjan, S. (2024). Priročnik za načrtovanje krepitve vključujoče razredne in šolske klime ter preprečevanja in odzivanja na medvrstniško nasilje v osnovni šoli (1. izd.). Univerzitetna založba Univerze v Mariboru. press.um.si/index.php/ump/catalog/book/901 Kroflič, Robi. (2024). Z nasiljem proti nasilju? Vzgoja in izobraževanje : revija za teoretična in praktična vprašanja vzgojno izobraževalnega dela , 55 (1/2), 68–70. Menesini, E. in Salmivalli, C. (2017). Bullying in schools: the state of knowledge and effective interventions. Psychology, Health & Medicine , 22 (sup1), 240–253. doi.org/10.1080/13548506.2017.1279740 Nishina, A. in Juvonen, J. (2005). Daily reports of witnessing and experiencing peer harassment inmiddle school. Child Development , 76 (2), 435–450. doi.org/10.1111/j.1467-8624.2005.00855.x Oldenburg, B., van Duijn, M., Sentse, M., Huitsing, G., van der Ploeg, R., Salmivalli, C. in Veenstra, R. (2015). Teacher characteristics and peer victimization in elementary schools: a classroom-level perspective. Journal of Abnormal Child Psychology , 43 (1), 33–44. doi.org/10.1007/s10802-013-9847-4 Runions, K. C., Shaw, T., Bussey, K., Thornberg, R., Salmivalli, C. in Cross, D. S. (2019). Moral Disengagement of Pure Bullies and Bully/Victims: Shared and Distinct Mechanisms. Journal of Youth and Adolescence , 48 (9), 1835–1848. doi.org/10.1007/s10964-019-01067-2 Terplan, S. (2024). Razumevanje in naslavljanje medvrstniškega nasilja med mladostniki. Vzgoja in izobraževanje , 55 (1/2), 35–39. Volk, A. A., Veenstra, R. in Espelage, D. L. (2017). So you want to study bullying? Recommendations to enhance the validity, transparency, and compatibility of bullying research. Aggression and Violent Behavior , 36 , 34–43. doi.org/10.1016/j.avb.2017.07.003 Zakon o organizaciji in financiranju vzgoje in izobraževanja (ZOFVI). (1996). Uradni list RS , št. 12/96 . pisrs.si/pregledPredpisa?id=ZAKO445

RkJQdWJsaXNoZXIy MjQwNzY=