SOČUTNI JEZIK MED MLADIMI

132 poglede“. Prav tako je pomembno mlade učiti, kako uporabljati „jaz sporočila“, ki izražajo lastna čustva in potrebe, ne da bi obtoževali druge, npr. „Počutim se žalostno, ko slišim takšne besede“, namesto „Vedno si nesramen“. Poudarjanje uporabe nevtralnega jezika, ki ne spodbuja polarizacije, je še en način, da mladi razmislijo o vplivu svojih besed. Z vzpostavljanjem navade aktivnega poslušanja in povzemanja slišanega z uporabo fraz, kot je „Če prav razumem, misliš, da ...“, mladi razvijajo sposobnost sočutnega odzivanja, kar zmanjša možnost uporabe sovražnega jezika in spodbuja bolj konstruktivno komunikacijo. Sočutni jezik lahko deluje kot močna protiutež sovražnemu govoru, saj spodbuja empatijo, povezuje ljudi in zmanjšuje napetosti v družbi. Takšen način prispeva k boljšemu razvoju mladih, saj krepi njihovo samopodobo in jih uči pomembnosti medsebojnega spoštovanja. Z ustvarjanjem prostora za sočuten in konstruktiven dialog na družbenih omrežjih gradimo temelje za boljšo, vključujočo družbo. Ko mladi razvijajo sposobnost izražanja svojega mnenja na spoštljiv način, prispevajo k oblikovanju celostne in pozitivne podobe družbe, kjer je vsak posameznik cenjen in slišan. Tako krepimo družbeno kohezijo in spodbujamo razvoj mladih kot odgovornih in empatičnih državljanov, ki so zmožni prispevati k skupnemu dobremu. Viri Chomsky, N. (2002). Mediji, propaganda i sistem . Što čitaš? Erjavec, T., Ljubešić, N. in Fišer, D. (2017). News comment corpus Janes-News 1.0 [Slovenian language resource repository]. CLARIN.SI . http://hdl.handle.net/11356/1140 McLuhan, M. (2008). Razumijevanje medija: mediji kao čovjekovi produžeci . Golden marketing- Tehnička knjiga. Mikolič, V. (2020). Izrazi moči slovenskega jezika . Znanstveno-raziskovalno središče Koper, Annales ZRS. O’Sullivan, T., Dutton, B. in Rayner, P. (2003). Studying the media: an introduction (3. izd.). Hodder Arnold. Dodatna gradiva in literatura Austin, J. L. (1990). Kako napravimo kaj z besedami . ŠKUC; Znanstveni inštitut Filozofske fakultete. Fairclough, N. (1995). Media Discourse . E. Arnold. Searle, J. R. (1969). Speech Acts: An Essay in the Philosophy of Language . Cambridge University Press. Verschueren, J. (2000). Razumeti pragmatiko . Založba *cf.

RkJQdWJsaXNoZXIy MjQwNzY=