SOČUTNI JEZIK MED MLADIMI
105 strokovnih področij. Ko pa je v isti sapi dejala, da se večkrat vpraša, kaj naredimo za razvoj učiteljev kot ljudi, ne zgolj strokovnjakov, sem verjetno prvič zavedala tudi svoje odgovornosti za obstoj in reprodukcijo sistema, ki ga tako rada kritiziram. Študentom, učiteljem lahko predamo nepregledne količine informacij, a nazadnje bo pri njihovem pedagoškem delu največ štela njihova človeška plat. In njihova sposobnost, da vzgojo razumejo najprej kot subjektifikacijo, kot spodbujanje želje, apetita – sama bi rekla hlastanja – pri učencih, da kot subjekti živijo svoje življenje, namesto da bi se zgolj slepo kot objekti podrejali temu, kar drugi želijo od njih (Biesta, 2020). Da se uprejo sovraštvu, ki vse bolj prežema našo družbo in šole. To pa je mogoče le v sožitju z drugimi, tudi ali predvsem drugače mislečimi, saj je naša eksistenca vselej vezana na eksistenco drugega in povezana z njo. In rešitev ni zgolj v krepitvi empatije (ki je, kot se pogosto zdi, prav tako zgolj črka na papirju), četudi je ta izjemno pomembna. Empatija omogoča, da se vživimo v drugega, da se postavimo v njegove čevlje (Depalmas in Ferro Allodola, 2013). Toda s tem izkušnjo drugega dejansko vežemo nase, na svoj zorni kot, na svoje razumevanje sveta. Ko skušamo vstopiti v čevlje drugega, pogosto drugega postavimo v svoje čevlje (Caon, 2016). Ključni trenutek nastopi, ko ugotovimo, da v čevlje drugega ne moremo lagodno stopiti, saj nam niso nujno prav. In to je trenutek, ko drugega pripoznamo kot subjekt na sebi, kot človeka, ne glede na njegov videz, identiteto, življenjsko zgodbo (Caon, 2016; Sclavi, 2003). Čas je, da dvignemo pogled izza zaslonov, se ozremo naokoli in si priznamo, da svet, v kakršnem danes živimo in od katerega tako radi bežimo s pomočjo družbenih omrežij in tehnologije, ni svet, kakršnega želimo pustiti za seboj. Vzgoja aktivističnih otrok, ki se bodo želeli in zmogli zoperstaviti krivicam ter, predvsem, ki si bodo želeli spremeniti svet na bolje, ki bodo po tem hlastali, se mora začeti že v vrtcih in nadaljevati v celotnem sistemu vzgoje in izobraževanja (Derman-Sparks idr., 2020). Kot vzgojitelji si moramo drzniti to storiti, četudi nam sistem ni vselej naklonjen. Kot vzgojitelji moramo biti prvi, ki bodo naredili korak naprej in si dovolili biti svobodni dvomljivci, uporniki sistema, ki ogenj v nas gasi, namesto da bi ga podžigal (Borghi, 1953). Le tako se bomo izognili dokončnemu izbrisu svojega bistva. Bistva biti človeku Človek. Viri Arendt, H. (2007). Eichmann v Jeruzalemu . Študentska založba. Beck, U. (1992). Risk Society: Towards a NewModernity (1. izd.). SAGE Publications Ltd. Biesta, G. (2020). Risking Ourselves in Education: Qualification, Socialization, and Subjectification Revisited. Educational Theory , 70 (1), 89–104. doi.org/10.1111/edth.12411 Borghi, L. (1953). L’educazione e i suoi problemi . La Nuova Italia Educatori Antichi e Moderni. Burcar, L. (2012). Privatizacija in korporativizacija javne univerze. Šolsko polje , 23 (3/4), 223-274. Campa, R. (2008). Dal postmoderno al postumano: Il caso Lyotard. Letteratura/Tradizione , 42 , 56–61. ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/58854 Caon, F. (2016). Prefazione. V S. Cavaliere (ur.), Tra lingue e culture: La comunicazione interculturale tra italiani e popoli slavi meridionali (str. 9–20). Edizioni Ca’ Foscari. Crepet, P. (2015). L’autorità perduta. Il coraggio che i figli ci chiedono . Einaudi Stile Libero Extra. Depalmas, C. in Ferro Allodola, V. (2013). L’“inganno” dell’empatia in ambito sanitario. Dall’empatia all’exotopia: dicotomia del senso attraverso l’uso riflessivo dei film. Tutor – Attualità, Proposte e Ricerche per l’Educazione nelle Scienze della Salute , 13 (3), Article 3. doi.org/10.14601/TUTOR-14215 Derman-Sparks, L., Olsen Edwards, J. in Goins, C. (2020). Anti-bias Education for Young Children and Ourselves (2. izd.). National Association for the Education of Young Children. Haskins, C. (2024, maj 22). The Low-Paid Humans Behind AI’s Smarts Ask Biden to Free Them From ‘Modern Day Slavery’. Wired . www.wired.com/story/low-paid-humans-ai-biden-modern-day- slavery/
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy MjQwNzY=