SOČUTNI JEZIK MED MLADIMI

91 sadovi bi bili lahko trden temelj in bogato izhodišče za oblikovanje znanstveno informiranih zakonodajnih priporočil in izobraževalnih politik. Dva predloga za začetek tega procesa sta: 1) popisovanje, prilagoditev, razvijanje in validiranje psihometričnih in sociometričnih instrumentov, s katerimi lahko v realnem času spremljamo razvoj prosocialnosti in različnih vidikov blagostanja, ter 2) zbiranje in preizkušanje ustreznih intervencijskih pristopov, da se izluščijo in vključijo njihove ključne aktivne sestavine, temeljni vedenjski vzorci (Embry in Biglan, 2008), ki so funkcionalno (in najverjetneje skupno) jedro obstoječih pristopov. Pri navigiranju skozi te kompleksnosti bi se bilo smiselno opreti na izkustveno vzorčenje in ekološke momentarne intervencije (Dao idr., 2021; Schneider idr., 2024). Tako oblikovane aktivne sestavine (Ouellette idr., 2024) bi lahko vključili v sistem postopkov (na primer vaje, delavnice in tehnike) za vplivanje na temeljne biopsihosocialne procese (na primer zmogljivosti SEL in psihološka prožnost), od katerih so odvisni želeni izidi (na primer osebno blagostanje ali sodelovanje), v skladu z načeli in nedavnimi priporočili kontekstualne vedenjske znanosti (Hayes idr., 2021; Zettle idr., 2016). Zakladnica človeškega znanja je čedalje dostopnejša in preglednejša, kar poraja edinstveno priložnost, da v svojih domačih okoljih razvijemo izobraževalne, podporne in organizacijske zmogljivosti, utemeljene v najobetavnejših pristopih žive literature in tako ustvarimo pogoje, v katerih lahko daljnovidna modrost, odnosna uglašenost, osebna suverenost in altruistično državljanstvo uspevajo bolje od kratkovidne zaslepljenosti, samoslužnega izkoriščevanja, nihilistično-cinične vdanosti in nevzdržnega potrošništva. Viri Aria, M., Le, T., Cuccurullo, C., Belfiore, A. in Choe, J. (2024). openalexR: An R-Tool for Collecting Bibliometric Data fromOpenAlex. The R Journal , 15 (4), 167–180. doi.org/10.32614/RJ-2023-089 Bleidorn, W., Hopwood, C. J., Back, M. D., Denissen, J. J. A., Hennecke, M., Hill, P. L., Jokela, M., Kandler, C., Lucas, R. E., Luhmann, M., Orth, U., Roberts, B. W., Wagner, J., Wrzus, C. in Zimmermann, J. (2021). Personality Trait Stability and Change. Personality Science , 2 (1), e6009. doi.org/10.5964/ps.6009 Bleidorn, W., Schwaba, T., Zheng, A., Hopwood, C. J., Sosa, S. S., Roberts, B. W. in Briley, D. A. (2022). Personality stability and change: Ameta-analysis of longitudinal studies. Psychological Bulletin , 148 (7–8), 588–619. doi.org/10.1037/bul0000365 Bolger, F. in Wright, G. (2011). Improving the Delphi process: Lessons from social psychological research. Technological Forecasting and Social Change , 78 (9), 1500–1513. doi.org/10.1016/j.techfore.2011.07.007 Bonfá-Araujo, B., Lima-Costa, A. R., Hauck-Filho, N. in Jonason, P. K. (2022). Considering sadism in the shadow of the dark triad traits: A meta-analytic review of the dark tetrad. Personality and Individual Differences , 197 , 1–12. doi.org/10.1016/j.paid.2022.111767 Bühler, J. L., Orth, U., Bleidorn, W., Weber, E., Kretzschmar, A., Scheling, L. in Hopwood, C. J. (2024). Life Events and Personality Change: A Systematic Review and Meta-Analysis. European Journal of Personality , 38 (3), 544–568. doi.org/10.1177/08902070231190219 CASEL. (2024, september 30). What Is the CASEL Framework? A framework creates a foundation for applying evidence-based SEL strategies to your community. Collaborative for Academic, Social, and Emotional Learning. casel.org/fundamentals-of-sel/what-is-the-casel-framework/ Culbert, J., Hobert, A., Jahn, N., Haupka, N., Schmidt, M., Donner, P. in Mayr, P. (2024). Reference Coverage Analysis of OpenAlex compared to Web of Science and Scopus (arXiv:2401.16359). arXiv. doi.org/10.48550/arXiv.2401.16359

RkJQdWJsaXNoZXIy MjQwNzY=