SOČUTNI JEZIK MED MLADIMI
88 uspešnosti teh programov, kar kaže na potrebo po kulturni prilagoditvi in medkulturnih primerjavah TSS. V tem kontekstu je izpostavljena tudi vloga socialne vključenosti kot ključnega dejavnika pri zmanjševanju težavnih vedenj in spodbujanju dolgoročnega socialnega uspeha. Skupina 5: 436 publikacij (vijolična, zgoraj) Vloga empatije pri poklicnem razvoju v izobraževanju, zdravstvu in socialnem delu Peti sklop publikacij raziskuje vlogo empatije na področu izobraževanja, zdravstva in socialnega dela ter se osredotoča na krepitev empatije v izobraževalnih programih in pri strokovnem razvoju. Empatija se izkazuje kot ključni in preobrazbeni dejavnik pri krepitvi spretnosti sporazumevanja in reševanja konfliktov, strokovnosti, kulturne odzivnosti in družbene pravičnosti. V medicinskem izobraževanju se preučujejo načini za preprečevanje upada empatije med kliničnim usposabljanjem, kot so simulacije v navidezni resničnosti, refleksivno pisanje in v pacienta usmerjeni pristopi. Empatija se povezuje z izboljšano oskrbo pacientov, krepitvijo blaginje študentov in boljšim etičnim odločanjem. V kontekstu izobraževanja učiteljev se povezuje z učinkovitejšim vodenjem razreda, kulturno odzivno pedagogiko in podpiranjem raznolikih skupin učencev, vključno z marginaliziranimi skupinami, kot so begunci, migranti in otroci s posebnimi potrebami. Ugotavlja se, kako podpirati razvoj empatije z izkustvenim učenjem in umetniškimi pristopi. Del publikacij proučuje tudi zgodovinsko empatijo, ki omogoča globlje razumevanje zgodovinskih trendov, konteksta prednikov in širših družbenih vprašanj. Socialno-čustveno učenje se uporablja kot način spodbujanja empatije, čustvenega obvladovanja, odpornosti, socialne kompetentnosti in prosocialnega vedenja tako v izobraževalnem kot tudi poklicnem kontekstu, med drugim tudi z izobraževanjem na prostem in z vključevanjem umetnosti. Poleg tega raziskave poudarjajo vlogo empatije pri zmanjševanju implicitnih predsodkov in spodbujanju medskupinskega razumevanja. Izpostavljajo se tudi izzivi glede ohranjanja empatije v stresnih delovnih okoljih učilnic in klinični praksi ter predlagajo strategije za preprečevanje izgorelosti. Skupina 6: 405 publikacij (svetlo modra, sredina spodaj) Socialno-čustveno učenje kot sistematični pristop za krepitev učne uspešnosti in blagostanja Šesti sklop publikacij se osredotoča na socialno-čustveno učenje (SEL) v šoli, doma in širši skupnosti ter na prilagajanje pristopov različnim skupinam. Raziskave poudarjajo potrebo po hkratni podpori SEL tako pri učencih, kar izboljšuje akademske dosežke, čustveno obvladovanje, prosocialno vedenje in šolsko vzdušje, kot tudi pri učiteljih, kar prispeva k zmanjševanju stresa in večjemu zadovoljstvu pri delu. Uspešni programi SEL pogosto vključujejo vpeljavo v šolo kot celoto, kjer se vsebine tudi smiselno vključujejo v predmete, kot so književnost, telesna vzgoja in umetnost. Izpostavljajo se širše koristi SEL, kot so večja odpornost, zmanjšanje vedenjskih in duševnih težav, ustrahovanja in izostankov še posebej med otroci iz marginaliziranih, prikrajšanih ali konfliktnih okolij. Poudarja se pomen dolgoročne podpore in usposabljanja celotnega kolektiva in pomembnost prepričanj, stopnje predanosti in čustvene inteligentnosti posameznih izvajalcev za uspešno vključitev teh vsebin v vsakodnevno prakso. Programi SEL se obravnavajo tudi z vidika javnega zdravja, saj blagodejno vplivajo na duševno zdravje in blagostanje s koristmi, ki segajo onkraj šolskih zidov. Mednarodne študije preučujejo pomembnost kulturno občutljive prilagoditve SEL-pristopov ter njihovo vlogo pri spodbujanju enakopravnosti in razreševanju družbenih napetosti. Ta obsežni sklop raziskav priporoča sistematično izvajanje SEL, pri čemer poudarja daljnosežne koristi za posameznike, šole, skupnosti in družbo kot celoto. Skupina 7: 253 publikacij (oranžna, sredina zgoraj) Sinergije med samosočutjem, psihološko prožnostjo in travmo upoštevajočimi pristopi Sedmi sklop publikacij se osredotoča na pomen samosočutja, sočutja, psihološke prožnosti, čuječnosti, blagostanja, samopomoči in travmo upoštevajočih pristopov v izobraževalnih,
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy MjQwNzY=