Prostori za mlade

5 Dr. Darjo Felda, minister za vzgojo in izobraževanje Najti svoj prostor v svetu Kot minister za vzgojo in izobraževanje se vsekakor strinjam in zato večkrat zatečem k znameniti misli, da je kakovostna izobrazba osnova za spreminjanje sveta na bolje. Prihodnost je namreč v rokah mladih in pomembno je, kakšno znanje in vrednote jim predajamo v uporabo. Pri tem seveda ne mislim, da je naloga mladih zgolj nekritično vpijanje znanja prejšnjih generacij, še zdaleč ne – prepričan sem, da znanje v resnici ves čas tudi sami soustvarjajo, pri tem pa preizprašujejo stare vzorce in našim preteklim dognanjem pripisujejo nove pomene. Mladi so nepogrešljiv, morda celo najpomembnejši člen družbe in naša naloga je, da ustvarjamo pogoje oziroma priložnosti, da jo bodo lahko sooblikovali tudi sami. Eno naših osnovnih vodil je zagotavljanje varnega in spodbudnega učnega okolja za otroke in mladostnike. K tej zavezi nedvomno sodijo tudi pro- stori, kjer imajo njihovi potenciali, ideje in ustvarjalna žilica priložnost, da zacvetijo. V obdobju šolanja se poleg izobraževanja na splošno intenzivno spoznavamo s svetom zunaj svojega družinskega okolja. Prav tam skušamo najti svoj prostor v svetu, z vzpostavljanjem v tem času vse pomembnejših medvrstniških odnosov. Preprosto povedano – to je obdobje življenja, ko se najraje in največ družimo z vrstniki. Prostori za mlade imajo tako že dolga desetletja poseben pomen in nujno je, da jih s spodbudami podpremo tudi na državnem nivoju. Mladina potrebuje varno okolje za druženje, umetniško izražanje, nenazadnje pa tudi prostor za krepitev demokratične participacije in samozavesti za spreminjanje sveta na bolje. Vesel sem, da so na Uradu RS za mladino pripravili zbornik, ki brez olepšav predstavlja zgodbe 56 takšnih prostorov v Sloveniji. V njih so najrazličnejše mladinske organizacije in nenazadnje tudi prostori, ki so realnost kljub mnogim pastem in nekaterim kritičnim pripombam s strani starejših generacij, mladim pa pravzaprav najpogo- steje nudijo zatočišče – to so digitalni oziroma virtualni prostori. Naša naloga tako ni, da zavračamo virtualno participacijo, temveč da poskrbi- mo za varno in spodbudno okolje tudi na spletu. V zborniku beremo takšne in drugačne zgodbe o uspehu, srečamo pa se tudi z mnogimi izzivi, ki jih moramo nasloviti tako na lokalnem kot držav- nem nivoju. Foto: Ministrstvo za vzgojo in izobraževanje

RkJQdWJsaXNoZXIy MjQwNzY=