Prostori za mlade

29 Bodimo pozorni, da ne izgubljamo dragocenega časa z večkratnim učenjem novih orodij znotraj ene aktivnosti. Naredimo vtis s kakovostjo spletne izkuš­ nje in ne s svojim poznavanjem orodij. Število le-teh optimizirajmo. Izberimo tista orodja, ki nas lahko podprejo pri različnih procesih. V idealu okolje postavljamo skupaj z mladimi, saj je tako večja verjetnost, da ga bodo uporabljali. Uporabimo platformo, ki jim omogoča druženje tudi, ko sami nismo prisotni, ter omogoča prilagajanje, da lahko ustvarimo z mladimi skupen prostor. — Spletne metode Ko pride do spletnih metod, opazimo, da je naš nabor okrnjen. Za spremem­ bo dinamike so se zlasti na začetku pandemije uporabljala orodja in delo po skupinah. Ni pa se razmišljalo, kako lahko prenesemo raznolike metode na splet. Ne pozabimo, da metoda ni enako orodje! Več pozornosti je potrebno nameniti razvoju in prilagoditvi metod iz offline na online svet. Bodimo kreativni, poskusimo nasloviti različne učne stile in omogočiti različne načine sodelovanja. Igrajmo se z vsemi elementi, ki so nam na voljo - kamera, mikrofon, telo, okolje. Ni nam potrebno biti vezani na računalnik, saj lahko vključimo interakcijo s fizičnim okoljem. Pri izbiri okolja bodimo pozorni, da nam omogoča raznolike metode - od spoznavnih aktiv­ nosti do aktivnosti ob zaključevanju skupine. Manj interaktivne dele aktiv­ nosti lahko prenesemo v asinhrono okolje, kjer ne rabimo biti sočasno pri- sotni, ampak lahko opravimo aktivnosti, ko imamo čas in voljo. Razmislimo za kateri del je ključno, da ga izvedemo v živo (sinhrono), teoretičen del pa pretvorimo v individualno delo, kjer si udeleženci sami diktirajo tempo. Premikajmo aktivnosti v smer projektnega dela in izzivov, ne samo dogod- kov. Krepimo skupine, saj so le-te osrednji element mladinskega dela. — Dobro počutje Skrb za dobro počutje mladih mora biti v središču naše pozornosti - tako v živo kot prek spleta. Za ustvarjanje okolja, v katerem se dobro počutijo, je ključno, da so dobro pokrite tudi zgornje razsežnosti. Pri spletnih aktivnostih se pogosto zgodi, da preveč napolnimo urnik, zato nimamo časa za nepredvidene situacije in se hitro ujamemo v zanko hitenja skozi program. Neformalni trenutki se ne zgodijo, saj zanje ni omogočenega prostora. Na aktivnostih ni jasne netikete, sodelovanje je okrnjeno, pogosto se izpusti tudi check-in , ki nam že na začetku srečanja omogoča slišati vsak glas. Odsotnost formacije kroga nam vzame občutek enakopravnosti in na- redi težave pri podajanju besede. Veliko izvajalcev je dalo tišini prek spleta negativni predznak, kar povzroča pritisk na udeležence in onemogoča sproš­ čen razmislek pred odzivom. Pozabljamo, da je v digitalnem okolju težje vzpostavljati varnejši prostor, saj se vse lažje posname in deli. V aktivnostih pogosto primanjkuje fokusa na skupine in lepilo, ki povezuje člane. Na spletu si vzemimo dovolj časa za skupna pravila. Za začetek delovanja skupine je pomembno, da ne pozabimo na spoznavanje. Skupina se počasneje

RkJQdWJsaXNoZXIy MjQwNzY=