Prostori za mlade
Kako to izgleda v praksi? Razsežnosti kakovostnega digitalnega prostora smo identificirali na podlagi pogostih napak in izzivov, s katerimi se soočamo na poti, ter iskanja rešitev zanje. V tem poglavju pa si bomo ogledali nekaj trikov in nasvetov, ki nam lahko pomagajo pri transformaciji našega mladinskega dela v spletno obliko. — Kompetence Digitalne kompetence so osnova za vse ostale tri dimenzije, zato bo tudi pogled nanje razporejen čez več podpoglavij. Zakaj so kompetence po- membne? Ker definirajo, kako raznolike spletne aktivnosti lahko ponudimo v izbranem spletnem okolju ter koliko pozornosti nam poberejo orodja, koliko pa nam je ostane za gojenje pristnih stikov. Na spletnih aktivnostih smo verjetno že izkusili neutemeljeno pritoževanje nad (zmožnostmi) orodij zaradi pomanjkanja znanja izvajalca. Pogovori na spletnih srečanjih so pogosto zatavali v deljenje želje po zaključku spletne- ga srečavanja, kar ni ravno doprineslo k pozitivnemu dojemanju srečanja in potenciala digitalnega prostora. Pomembno je, da mladinski delavci (o)krepimo digitalne kompetence. Bodimo pozorni na naš odnos do tehnologije. Obdržimo kritično držo, a gradimo razumevanje, kje nas lahko podpre. Če se sami počutimo udobno v digi- talnem prostoru, lahko to navdušenje in občutke prenesemo. Izzivajmo status quo. Na splet prinesimo več participativnih aktivnosti in vnašajmo novosti, ki dvigujejo kakovost. Za motivacijo nam je lahko vodilo: naredi 90% tako, kot si prejšnjič, 10% pa izboljšaj. Učenje uporabe novih tehnologij vključuje nekaj ranljivosti, zahteva pogum, saj dokler okolja res ne uporabljamo, ne znamo reševati izzivov, ki se pri njegovi uporabi pojavljajo. V izogib tehničnim težavam lahko vključimo kot digitalno podporo mlade, ki poznajo okolje, nam pa omogočijo, da se osre- dotočimo na proces in ne izgubimo stika s sodelujočimi. Prvič gostiti npr. konferenco prek spleta je strašljivo, a če želimo narediti korak naprej, moramo kdaj tudi zaorati ledino. — Spletno okolje Spletno okolje vpliva na to, kakšne aktivnosti lahko gostimo ter na stopnjo interakcije med mladimi. Kaj so pasti postavljanja spletnih okolij? Če pogosto prehajamo med platformami in orodji, se nam lahko zgodi, da jih ne poznamo dovolj dobro, da bi lahko spretno navigirali po njih. To nam ponovno vzame preveč fokusa in zanemarimo človeški vidik. Zlasti, če mislimo, da lahko pokrijemo vse vidike sami - tako tehnično kot vsebinsko. Če smo » early adopterji «, se nam lahko zgodi, da nas orodja, ki so še v beta verziji, pustijo na cedilu, če pa si, po drugi strani, ne upamo tvegati, lahko ostanemo ujeti na Zoomu s tremi »evergreen« orodji. Pogosti izziv je tudi obdržati korak z novimi posodobitvami. Te nas lahko ujamejo nep- ripravljene in ne poznamo novih lastnosti ali pa jih uporabimo prehitro, ko naši udeleženci še niso posodobili svojih aplikacij na nove verzije.
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy MjQwNzY=