Prostori za mlade

27 Kaj sestavlja kakovosten digitalni prostor? Kako vzpostaviti prostore, ki bodo mladim omogočali gradnjo skupnosti in občutke pri­ padnosti? V projektnem partnerstvu smo našli odgovor na vprašanje v načrtovanju uporab­ niške izkušnje preko štirih razsežnosti - spletno okolje, metode dela, (digitalne) kompetence izvajalcev in udeležencev ter skrb za dobro počutje. Oglejmo si na kratko pomen vsake razsežnosti. Prva razsežnost je spletno okolje . Izberimo ta- kega, ki bo omogočilo tip aktivnosti, ki jo načr- tujemo. Spletno okolje sestavlja kombinacija platforme, kjer se srečamo, in orodij, ki lahko podprejo proces. Izbor spletnega okolja definira, kako raznolike aktivnosti lahko v njem gostimo. Druga razsežnost so kompetence vseh vključenih. Le-te vplivajo na izbiro okolja, kjer se srečujemo, ter na kakovost zasnove procesa, ki omogoča par- ticipacijo in dobro počutje vključenih. Za soočanje z novo realnostjo smo bili prisiljeni v letu 2020 hitro nadgrajevati znanja in digitalne veščine, tretji del kompetence - odnos - pa je ostal podhranjen. Velik del mladinskih delavce ne verjame, da uporaba spleta prinaša dodano vrednost in da bo razvite prak­ se vredno obdržati tudi ko bo pandemija samo še slab spomin. Le-to je raz- log, da pogosto ni bilo motivacije, da bi naše aktivnosti prešle iz kulture izvajanja spletnih dogodkov do celostnega mladinskega dela. Tretja razsežnost so spletne metode . Mladinsko delo in njegova metodolo- gija se razvija že več kot sto let, z dejstvom, da bi bilo dobro razviti repertoar spletnih metod, pa smo bili (povečini) soočeni šele v letu 2020. Na začetku smo vnašali dinamiko srečanj preko dela v skupinah in z uporabo digitalnih orodij, ki smo jih kar enačili z metodo. V naslednjih letih je naloga sektorja, da naredi korak naprej pri razvoju in implementaciji metod, ki bodo omogo- čale podoben občutek, kot ko se srečujemo v živo. Kot četrto razsežnost pa smo identificirali skrb za dobro počutje . Pomem­ bno je, da povabimo mlade, ki želijo aktivno sodelovati, saj je na aktivnostih z nizko partcipacijo težko ustvariti domač občutek in varnejši prostor. Nekaj časa je potrebno nameniti snovanju skupnega dogovora ter usmeriti fokus na vzpostavljanje stika med ljudmi pred vsebino. Ustvariti moramo prilož- nosti za neformalno druženje in zabavo, ki deluje povezujoče. Poleg tega pa je za daljše sodelovanje ključno, da ne pozabimo na potrebo po smiselni udeležbi, ki motivira udeležence tudi na daljši rok. Če pozornost namenimo vsem štirim zgoraj opisanim razsežnostim, lah- ko ustvarimo prostor za navdihujočo izkušnjo, ki je povezujoča, zabavna, opogumljajoča, spodbuja kreativnost in pobudništvo ter ima mesto v mladinskem delu.

RkJQdWJsaXNoZXIy MjQwNzY=