Mladinski sektor v šolah

v življenju dalo in se bodo tudi sami odločili to držo deliti z mlajšimi generacijami. Povezana celota v šolskem prostoru je usposabljanje mladih za življenje, ki jim bo odpiralo številna vrata, saj bodo bolj samozavestni, opolnomočeni in bolj izkušeni. V tej izdaji lahko prvič v Sloveniji na enem mestu pregledamo, kaj dobrega in pomembnega mladinsko delo prinaša v sloven- ske šole. Kot je opaziti, tu ne gre le za uvajanje najsodobnejših metod in pristopov poučevanja, ampak tudi za nove oblike ko- municiranja z mladimi. Priprave na vse te eksperimentalne pra- kse učenja pa ne nastajajo v pisarnah in učbenikih, ampak se spontano razvijajo med njihovim izvajanjem, saj gre za proces, v katerem hkrati rasteta tako učenec kot tudi voditelj delavnic. Ta »igra« ima nešteto »obrazov« – lahko so improvizacija, pogo- vor o javnih zadevah ali duševnih stiskah, pomoč pri učenju in domačih nalogah ali tečaji jezikov, digitalnih znanj in drugih veščin. Seveda lahko tudi mladi predlagajo vsebine, ki jih naj- bolj zanimajo, med njimi danes izstopajo področja ekologije, kulture in aktivnega državljanstva. Udeleženci obšolskih dejav- nosti pogosto sporočajo, da jih tovrstno preživljanje prostega časa umirja, sprošča in razbremenjuje zaradi sicer pogosto na- pornega vsakdanjega učnega ritma. S tem zbornikom želimo vsem slovenskim šolam prenesti spo- ročilo mladinskih organizacij, da si želijo še več zanimanja šol za sodelovanje v njihovih prostorih, saj so bile med epidemijo številne med njimi prisiljene popolnoma opustiti vse načrtova- ne dejavnosti. Vsebina zbornika nesporno izkazuje dodano vrednost prispevka mladinskih organizacij v šolah, zato priča- kujemo, da bo izvajalcem teh praks še naprej omogočeno izva- janje dejavnosti, ki mlade in družbo bogatijo s številnimi kako- vostnimi načini podajanja znanj in veščin. Treba se je namreč zavedati, da prispevek mladinskih organizacij ni le podpora mladim na poti v njihovo osamosvajanje, ampak tudi ali celo predvsem šolam na način, ki nadgrajuje in izpopolnjuje formal- ni proces izobraževanja. 8

RkJQdWJsaXNoZXIy MjQwNzY=