Mladinski sektor v šolah

dr. Darjo Felda, minister za vzgojo in izobraževanje Neformalno izobraževanje kot pot do trajnostne družbe znanja Ta zbornik lepo in nazorno opisuje vključevanje neformalnega izobraževanja, ki ga izvajajo mladinske organizacije po Sloveniji, v učni proces v slovenskem izobraževalnem sistemu. Številni so prepričani, da ta poteka v osnovnih in srednjih šolah le na ravni učitelj – učenec. Vendar navedene prakse v zborniku zelo pre- gledno prikazujejo in dokazujejo, da je sistem šolanja bogatejši za pomemben segment, h kateremu največji del prispevajo prav mladinske organizacije. Z gotovostjo lahko trdimo, da ta doda- tni del ni le dopolnitev, ampak v marsičem tudi nadgradnja for- malnega izobraževalnega sistema s številnimi merljivimi učinki. Mladi so velik del življenja vključeni v različne sisteme izobra- ževanja. Prvih devet let je pri tem obveznih. Neformalno izo- braževanje jim daje možnost in priložnost, da razvijajo svoje kompetence, pridobivajo dodatna znanja in veščine, do katerih v okviru formalnega izobraževanja nimajo dostopa. Neformalno izobraževanje mladim ne zagotavlja le razvijanja različnih spretnosti in učenja timskega dela, ampak tudi urjenje svo- jevrstne discipline, soustvarjanja in vodenja projektov ali pa celo dopolnjevanje učnih vsebin z drugačnimi prijemi, lahko tudi v drugem okolju, na primer v naravi. Neformalno izobraže- vanje mladim omogoča odkrivati in razvijati lastne potenciale, v pomoč pa jim je tudi pri prepoznavanju kariernih možnosti. Pri neformalnem izobraževanju ni ocen in ni opominov, ni pre- verjanj znanja in strogosti. Proces poteka v sproščenem vzduš- ju, vodje programov mladim učencem in dijakom predstavljajo teme na mladim prijazen način, s čimer si prizadevajo spodbu- jati njihovo radovednost ter željo po odkrivanju novih vsebin in znanj. Mladi se tovrstnih praks udeležujejo po svobodni volji in z veseljem, zaradi česar ima ta proces pogosto tudi več po- zitivnega učinka na mlade. Foto: Urad Vlade RS za komuniciranje 5

RkJQdWJsaXNoZXIy MjQwNzY=