Mladinski sektor v šolah

20 Pekarna Magdalenske mreže Maribor Delavnice kritične pismenosti II. gimnazija Maribor, III. gim­ nazija Maribor, Srednja pro- metna šola Maribor, Gimna- zija Ravne na Koroškem področje projekta • Avtonomija mladih • Sodelovanje mladih pri upravljanju javnih zadev v družbi. • Kultura, ustvarjalnost in inovativnost mladih • Neformalno učenje in usposabljanje ter večanje kompetenc mladih ciljna skupina Dijaki/-nje število udeležencev 540 dijakinj/-ov v letu 2022 metode dela Delavnica, diskusija, ogled posnetkov, primerjalno branje besedil, kritična diskurzivna analiza, igra vlog ... vodja projekta Urška Breznik in Kaja Fiedler spletna stran www.pekarnamm.org kontakt info@pekarnamm.org Kritična pismenost je koncept, ki pismenosti kot referenci za branje in ustvarjanje tekstov, dodaja kritičnost kot eksplicitno etično in politično dimenzijo. Opis projekta Na delavnicah mladi spoznajo teorijo kritične pismenosti in orodja, ki jim omogočajo kri- tično pismenost uporabljati v vsakdanjem življenju. Opozarjamo, da je jezik, dostop do informacij in znanja ena ključnih osi vzpostavljanja razmerij moči v družbi, po kateri se izvaja dominacija, izključevanje ter nasilje. Razvijanje kritične pismenosti omogoča zmožnost kritičnega branja besedil, samostojnega ustvarjanja besedil, vodi v vstopanje v dialog z drugimi in spodbuja družbeno-angažiranih akcije ter aktivno delovanje v svetu, ki ustvarja pravično, solidarno in vključujočo družbo. Kritična pismenost je eden temeljnih konceptov kritične pedagogike, katere osrednji cilj je prizadevanje za pravičnost in enakost mož- nosti za intelektualni in družbeni razvoj. Upošteva dejstvo, da je bistvena lastnost družbe konfliktnost in da ljudje nimamo enakih možnosti za uspeh. Pomen daje družbeno kritičnemu znanju, ki omogoča, da razumemo situacijo, v kateri živimo, ter razvijemo odnos do lastnega jezika, znanja in vlogo le tega v družbi. Delavnice, ki jih izvajamo za mlade, obravnavajo teme delav­ skih pravic, migracij, medijev, podnebne krize,

RkJQdWJsaXNoZXIy MjQwNzY=