MLADINA 2020 - Položaj mladih v Sloveniji
98 Kakor je razvidno iz zgornjega grafikona, je počutje mladih v šoli v pov prečju zelo pozitivno in se med leti 2000 in 2020 ne spreminja veliko. Kljub temu ugotavljamo, da je bilo počutje in vzdušje anketirancev neko liko višje leta 2000, kasneje pa je ta ocena nekoliko nižja (čeprav še vedno nadpovprečna). Primerjava občutka sproščenosti v času izobraževanja ni pokazala stati stično pomembnih razlik glede na doseženo šolsko izobrazbo anketiran cev. Tudi pri odgovorih anketirancev na vprašanje ‘V mojem razredu je (bilo) vzdušje zelo sproščeno.’ so bili rezultati praviloma pozitivni. Splošno počutje v razredu pri anketirancih prav tako ne kaže pomembnih razlik glede na njihovo doseženo šolsko izobrazbo. Analiza, s katero smo ugotavljali razlike v počutju v šoli glede na stopnjo izobrazbe anketiranih mladih, je sicer pokazala statistično pomembne razlike pri vprašanju 'V šoli se imam/sem se imel_a zelo lepo.' (p < 0,01), ven dar pa o nekem jasnem trendu ne moremo govoriti. Zagotovo drži, da so anketiranci z višjo stopnjo izobrazbe na ti dve trditvi odgovorili bolj po zitivno, vendar pa ta trend ni linearen. 3.4 Pričakovanja staršev do šolske uspešnosti otrok Kakor kažejo rezultati mednarodnih primerjalnih raziskav merjenja izo braževalnih dosežkov, predstavlja domače okolje pomembno podporo pri izobraževanju (Grolnick, Friendly, Bellas, 2009). Kakor je izpostavlje no v poročilu raziskave TIMSS 2011 , je višja stopnja izobrazbe staršev »povezana z višjimi dosežki učencev, pa tudi z višjimi pričakovanji star šev glede izobrazbe svojih otrok« (Japelj Pavešić idr., 2012: 351). Tako v okviru vprašalnika Mladina 2020 kot tudi Mladina 2010 so bila postavljena tudi vprašanja glede pričakovanj staršev v povezavi s šolo. Prvo vprašanje se je glasilo ‘Starši v zvezi s šolo preveč zahtevajo/so zahtevali od mene.’ (Grafikon 3.3), medtem ko se je drugo glasilo ‘Za moje starše je (bilo) spričevalo zelo pomembno.’ (Grafikon 3.5).
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy MjQwNzY=